شمار مبتلایان به کرونا در شاهرود همچنان رو به افزایش است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرودگفت: با شناسایی ۲۳ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در ۲ روز اخیر، مجموع مبتلایان قطعی در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه به هزار و ۶۹۶ نفر رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رضاچمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به شناسایی ۲۳ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در دو روز گذشته،گفت : مجموع مبتلایان قطعی در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه به هزار و ۶۹۶ نفر رسید.

او در خصوص علائم و نشانه‌های بالینی ابتلا به ویروس کرونا و چگونگی تشخیص بین کرونا و سرماخوردگی و آنفلوانزا اظهار داشت: تب، سرفه، تنگی نفس، سر درد، درد عضلانی، سستی، خستگی، گرفتگی بینی و علائم گوارشی مانند تهوع و استفراغ از نشانه‌های بیماری کرونا است و مشابه این علائم در سرماخوردگی و آنفلوانزای فصلی نیز وجود دارد.

چمن بیان کرد: اما در شرایط کنونی با شیوع سرماخوردگی و آنفلوانزای فصلی در صورت بروز این علائم بیشترین شک بالینی ابتلا به کرونا است و باید آحاد مردم و همکاران جامعه پزشکی توجه کنند که در صورت مواجهه با چنین علائمی تشخصیص اولیه ابتلا به کرونا ویروس است و اقدامات درمانی در دستور کار قرار گیرد.

انتها پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار