افت قیمت جهانی نفت برنت

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا امروز با ۲۳ سنت معادل ۰.۶ درصد افت به ۳۹ دلار و ۵۷ سنت رسید.

افت قیمت جهانی نفت برنتبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت که دیروز ۲۸ سنت افزایش یافته بود، امروز با ۲۱ سنت معادل نیم درصد کاهش به ۴۱ دلار و ۵۱ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با ۲۳ سنت معادل ۰.۶ درصد افت به ۳۹ دلار و ۵۷ سنت رسید.

افزایش موارد ابتلا به کرونا در کشور‌هایی نظیر فرانسه و اسپانیا و احتمال وضع محدودیت‌های بیشتر در انگلیس موجب شده تا بار دیگر نگرانی‌ها در مورد کند شدن تقاضا بالا بگیرد. این در حالی است که عرضه بیشتر از سوی لیبی در راه بازار‌های نفت است.

در آمریکا، جایی که تعداد مبتلایان روزانه به کرونا از مرز ۲۰۰ هزار نفر عبور کرده، بر اساس اعلام انستیتوی نفت این کشور میزان ذخایر نفتی طی هفته منتهی به ۱۸ سپتامبر ۶۹۱ هزار بشکه رشد داشته در حالی که تحلیلگران پیش بینی کاهش ۲.۳ میلیون بشکه‌ای را داشتند.


بیشتر بخوانید


بر اساس این گزارش، میزان ذخایر بنزین حدود ۷.۷ میلیون بشکه افت کرده که حدود ۸ برابر انتظار تحلیلگران بوده است. این نشان می‌دهد که تقاضا برای مصرف سوخت در بزرگترین مصرف کننده نفت جهان اندکی بهبود یافته است. با این وجود، به گفته موسسه اوراسیا گروپ: «(امسال) تقاضای جهانی نفت با بیش از ۱۰ درصد کاهش به حدود ۹۰ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که دلیل عمده آن شیوع ویروس کروناست... این بزرگترین شوک وارد شده به تقاضای نفت در تاریخ صنعت انرژی به شمار می‌رود.» آمار‌های رسمی در مورد میزان ذخایر نفت خام آمریکا قرار است اواخر امروز منتشر شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت نفت ، نفت خام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار