۱۰۰ چهره تاثیرگذار سال ۲۰۲۰ از نگاه نشریه تایم

نشریه آمریکایی تایم در گزارشی به معرفی ۱۰۰ چهره تاثیرگذار در سال میلادی جاری پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که به ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۰ نزدیک می‌شویم، نشریه آمریکایی تایم به رسم عادت هرساله، ۱۰۰ چهره تاثیرگذار سال را معرفی کرد.

در گزارش نشریه آمریکایی چهره‌های تاثیرگذار در چند بخش دسته بندی می‌شوند که در بخش سیاسی نام مقامات سیاسی سرشناس از جمله صدر اعظم آلمان، رئیس جمهور برزیل و نخست وزیر هند و رئیس مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا به چشم می‌خورد. این افراد از دیدگاه نشریه تایم به دلایل متفاوت در زمره چهره‌های تاثیر گذاری سال میلادی جاری شناخته شدند.

۱۰۰ چهره تاثیرگذار سال ۲۰۲۰ از نگاه نشریه تایم

در بخش سران و رهبران دنیا از آنتونی فائوچی به دلیل شجاعت و اظهارات بی پروایانه و فارغ از فشار‌های سیاسی در خصوص اوضاع وخامت بار شیوع کرونا و در مواردی مقابله با رئیس جمهور آمریکا، به عنوان چهره‌ای تاثیر گذار یاد می‌شود. دکتر فائوچی به عنوان مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی به شش رئیس جمهور در طول ۳۶ سال مشاوره داده است. تایم یادآور می‌شود که وقتی ویروس ناخوانده کرونا سر و کله اش پیدا شد، فائوچی در زمره معدود افرادی بود که حقایق را به زبان آورد.

۱۰۰ چهره تاثیرگذار سال ۲۰۲۰ از نگاه نشریه تایم

تایم از شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به عنوان رهبری عالی و به ظاهرآسیب پذیر یاد می‌کند.

۱۰۰ چهره تاثیرگذار سال ۲۰۲۰ از نگاه نشریه تایم

چرایی حضور دونالد ترامپ در میان چهره‌های تاثیرگذار سال ۲۰۲۰ به ماهیت هنجارشکنانه او به عنوان رئیس جمهور آمریکا برمی گردد. به نوشته تایم، ترامپ در ۴ سال تکیه بر مسند ریاست جمهوری آمریکا به خوبی ثبات کرده برای تامین منافع سیاسی خود منافع ملی را به راحتی فدا می‌کند. این همان دلیلی بود که مجلس نمایندگان او را تا یک قدمی استیضاح کشاند. عملکرد قلدرمابانه او در مقابله با کرونا و تحت فشار قرار دادن دانشمندان، اعتراضات ضدنژادپرستی، خروج از توافق هسته‌ای ایران، دلالی توافقات سازش اعراب با رژیم صهیونیستی از جمله اقدامات ترامپ است که به عینه ثابت می‌کند او هراسی از زیر پا گذاشتن هیچ هنجاری در راستای مقاصدش ندارد.

۱۰۰ چهره تاثیرگذار سال ۲۰۲۰ از نگاه نشریه تایم

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای حمایت قاطع از استیضاح ترامپ و مقابله با سیاست‌های او در فهرست چهره‌های تاثیرگذار سال ۲۰۲۰ قرار گرفت.

جو بایدن، ژائیر بولسانارو، ناندرا مودی، آنگلا مرکل، ویلیام بار و کاملا هریس از دیگر چهره‌های تاثیرگذار سال ۲۰۲۰ از سوی نشریه تایم شناخته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار