طغیانی در صحن علنی:

قیمت گذاری مصالح در شورای رقابت باعث ایجاد رانت شده است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: قیمت گذاری برای مصالح ساختمانی در شورای رقابت، ایجاد رانت جدید برای رانت خواران است.

قیمت گذاری مصالح در شورای رقابت باعث ایجاد رانت شده است به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه علنی امروز در جریان رسیدگی به کلیات طرح دو فوریتی جهش تولید و تأمین مسکن، در مخالفت با کلیات طرح مذکور گفت: این طرح مسائل متعددی را مطرح می‌کند که لازم است درباره آن بحث‌های کارشناسی جدی‌تری صورت گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: طرح موجود تکالیفی دارد که باید در قوانین دیگر از جمله برنامه و بودجه به آن پرداخته شود. از این رو در نشست گذشته مجلس نامه‌ای به رئیس مجلس ارسال کردم و درخواست رفع ابهام موارد را داشتم که همچنان این ابهامات وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به برآورد مرکز پژوهش‌ها درباره تکالیف طرح دو فوریتی جهش تولید و تأمین مسکن بیان کرد: برآورد این مرکز این است که با اجرای طرح مذکور ۲۰۰ هزارمیلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه می‌شود.

وی افزود: تکالیفی که این طرح برعهده بانک‌ها گذاشته است در واقع باعث می‌شود بانک‌ها از تأمین مالی باقی بخش‌ها باز بمانند، همچنین در این طرح آمده است که ۲۰ درصد تعهدات انجام نشده تسهیلات بانکی پرداخت شود که نزدیک بر ۶۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است، این قضیه برای بانک‌هایی که نزدیک به ورشکستگی هستند باعث بدتر شدن وضع آنها می‌شود.

۹۰ درصد شهرداری‌های کشور دچار کسری اعتبار هستند

این نماینده مجلس تصریح کرد: قیمت گذاری برای مصالح ساختمانی در شورای رقابت، ایجاد رانت جدید برای رانت خواران است و از سوی دیگر در شرایطی که ۹۰ درصد شهرداری‌های کشور دچار کسری اعتبار هستند، لحاظ کردن تخفیف‌هایی از جیب شهرداری‌ها به آنها آسیب وارد می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار