به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

مزار نخستین شهید خلبان نیروی هوایی ارتش در مهاباد گلباران شد

مسئولان مهابادی در دومین روز از هفته دفاع مقدس، با غبارروبی و گلباران مزار شهید سرلشکر خلبان خالد حیدری به مقام شامخ این شهید ادای احترم کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، در دومین روز از هفته دفاع مقدس مزار مطهر خلبان شهید خالد حیدری نخستین خلبان شهید نیروی هوایی ارتش با حضور جمعی از مسئولان، مقامات نظامی و انتظامی و خانواده معزز شهدا و جوانان مهابادی با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل غبار روبی شد.

شهید سرلشکر خلبان خالد حیدری یکی از تیزپروازان نیروی هوایی ارتش بود که در ساعت پنج بعد از ظهر روز ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ همراه با تیم Alfa red از پایگاه سوم شکاری نوژه همدان، مامور بمباران پایگاه هوایی کوت در استان میسان عراق بود.

او در این عملیات پیروزمندانه و غرورآفرین، پایگاه هوایی کوت عراق را بمباران کرد و در هنگام بازگشت هواپیمایش مورد اصابت یک فروند موشک سام قرار گرفت و در رودخانه دجله سقوط کرد و به همراه کمکش شهید محمد صالحی به شهادت رسید.


بیشتر بخوانید


پیکر مطهر این شهید بزرگوار به همراه ۱۶ شهید دوران دفاع مقدس که هفت نفر از آنان خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی بودند در سال ۱۳۹۱ وارد کشور شد و در کنار یادمانی در ورودی شهر مهاباد به خاک سپرده شد.

شهید سرلشکر خلبان خالد حیدری هنگام شهادت ۲۹ سال سن داشت و از وی تنها دختری به نام «طلا» به یادگار مانده است که در هنگام شهادت پدرش کمتر از یک سال داشت.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.