تولید سالانه حدود ۳ هزار تن بذر گندم و جو در خراسان جنوبی

رئیس اداره خدمات فنی و کشاورزی مدیریت تعاون روستایی خراسان جنوبی از تولید سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تن بذر گندم و جو در استان خبر داد.

زین العابدینی رئیس اداره خدمات فنی و کشاورزی مدیریت تعاون روستایی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: سه تشکل در مجموعه تعاون روستایی کار بوجاری و فرآوری بذر را در استان انجام می‌دهند.

او با اشاره به اینکه چندسالی است خراسان جنوبی به کمک واحد ‌های بوجاری در تامین بذر مورد نیاز خودکفا شده است، افزود: سالیانه متناسب با نیاز استان به طور متوسط بین ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تن بذر گندم و جو تولید می‌شود.

قوسی رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: هدف جهاد کشاورزی این است تا ارقام مقاوم به شوری، مقاوم به خشکی و مقاوم به انواع  تنش‌ ها به کشاورزان معرفی شود تا از راندمان و پتانسیل بالایی برخوردار باشد.


بیشتر بخوانید


جویبان مدیر عامل اتحادیه تعاون روستایی خراسان جنوبی بیان کرد: بر اساس شرایط آب و هوایی هر شهرستان ارقام مختلف گندم و جو کشت می‌شود.

او افزود: این ارقام بر اساس سهمیه ‌ای که جهاد کشاورزی به هر شهرستان اختصاص می‌دهد بین آن‌ها توزیع می‌شود.

مدیر عامل اتحادیه تعاون روستایی خراسان جنوبی تصریح کرد: کشاورزان استان می‌توانند برای خرید این بذر‌ها به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.

سال هاست بذر بومی در زمین‌ های استان کشت می‌شود. اما چندسالی است بذر‌هایی متناسب با شرایط آب و هوایی استان شناسایی شده است تا ازین پس کشاورزان محصول بهتر و با کیفیت تری برداشت کنند.

حالا با نزدیک شدن به فصل کشت، گندم و جو‌ های خریداری شده از کشاورزان به واحد‌ های بوجاری انتقال داده می‌شود تا بذری با کیفیت برای کشاورزان آماده شود.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.