معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو مطرح کرد؛

توسعه روابط ایران و افغانستان در امور زیربنایی برق

حائری با تاکید بر توسعه همکاری‌های ایران و افغانستان در حوزه انرژی به‌ویژه برق، خواستار حمایت وزیر مالیه افغانستان در جهت تسریع در امر توسعه روابط دو کشور در امور زیربنایی شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، همایون حائری معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو و هیئت همراه در دیدار با "عبدالهادی ارغندیوال" وزیر مالیه جمهوری اسلامی افغانستان، با ارایه گزارشی از برگزاری نمایشگاه تخصصی و همچنین اهداف و برنامه‌های سفر، با تاکید بر توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه انرژی به‌ویژه برق، خواستار حمایت وزیر مالیه افغانستان در جهت تسریع در امر توسعه روابط دو کشور در امور زیربنایی شد.

معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو همچنین با اشاره به برگزاری ششمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در کابل با حضور وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران، پیش‌نویس یادداشت تفاهم ششمین اجلاس به همراه برخی دیگر از اسنادی که قرار است در حاشیه اجلاس کمیسیون مشترک به امضا برسد را به سرپرست وزارت مالیه افغانستان ارایه داد.

وزیر مالیه جمهوری اسلامی افغانستان نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته و با اشاره به اشتراکات فراوان دو کشور و ضرورت شتاب‌بخشی به توسعه روابط، حمایت خود را از هرگونه اقدام در زمینه توسعه روابط به‌ویژه برق اعلام کرد.


بیشتر بخوانید


حائری در ادامه همچنین با "محمد حنیف اتمر" سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، معاون امور برق و انرژی وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران ضمن ابلاغ سلام رضا اردکانیان، وزیر نیروی کشورمان خواستار حمایت وزیر امور خارجه از همکاری‌های دو کشور در حوزه انرژی شد.

او همچنین با اشاره به ظرفیت‌های مشترک دو کشور به‌ویژه در حوزه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، اطلس بادی مشترک دو کشور که توسط سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) تهیه شده بود را به وزیر امور خارجه کشور افغانستان اهدا کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان ضمن استقبال از اقدامات صورت گرفته توسط جمهوری اسلامی در افغانستان در زمینه توسعه و آبادانی و همچنین میزبانی طولانی مدت از مهاجران افغانستانی به‌رغم مشکلات ناشی از تحریم‌ها اظهار کرد: ما ایران را خانه دوم خود می‌دانیم و ایرانی‌ها هم افغانستان را خانه دوم خود بدانند، لذا از هر اقدام منجر به تسریع در توسعه روابط استقبال و حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار