نماینده مریوان گفت: چه زمانی قرار بود برای سرمایه‌داران و آقا زاده‌ها بهشت بسازیم و پناهگاهی برای اختلاس گران و سودجویان و دست‌ یازان بیت‌المال شویم؟

چه زمانی قرار بود برای آقازاده‌ها بهشت بسازیم؟/ کولبری نماد دادخواهی استبه گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شیوا قاسمی‌پور، نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز (چهارشنبه، ۲ مهرماه) و در نطق میان دستور خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: سوگند به راستگویانی که ملت را به انقلابی سوق دادند و این انقلاب مرجع و امید مستضعفان و درماندگان بود. آنها عاشقانه روح مطهرشان را تقدیم حفاظت و پاسداری از وجب به وجب خاک این سرزمین کردند، اما متأسفانه پس از این همه سال باید از خود بپرسیم آیا واقعاً برای درماندگان و بیچارگان هیچ امید و پناهگاهی مانده است؟

او ادامه داد: از کردستان گرفته تا سیستان و از خوزستان تا ایلام، کرمانشاه، خراسان و غیره چه بر سرشان آمده است؟ مگر قرار نبود کوخ نشینان را بر کاخ نشینان ترجیح دهیم و گلبانگ عدالت و برابری طنین‌انداز شود؟ کجا عملکرد بسیاری از مسئولان ما جایی برای تیمار این اقشار درمانده باقی گذاشته است که متأسفانه هر روز بر تعدادشان افزوده می‌شود؟ چه زمانی قرار بود برای سرمایه‌داران و آقازاده‌ها بهشت بسازیم و پناهگاهی برای اختلاس گران و سودجویان و دست‌ یازان بیت‌المال شویم؟

قاسمی پور یادآور شد:  دولت درباره نظارت بر بازار و ارائه خدمات و کالاهای ضروری از افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها جلوگیری کند و بیش از این زندگی را بر مردم سخت نکند.کمتر از مقاومت مردم دم بزنیم؛ این‌طور نان خشک هم مانند گوشت و تخم مرغ از سفره مردم بیرون می‌رود.

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس اظهار کرد: دولت ادعا می‌کند که کالاهای لازم مردم به وفور یافت می‌شود، اما آنها پول خریدشان را ندارند. چرا ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای تأمین کالاهای اساسی قطع کرده‌اید؟ آقای روحانی کجاست گشایش‌ها؟

او خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: علت اجرایی نشدن قانون تعیین تکلیف چهار گروه حق‌التدریس که سال ۹۵ تصویب شد و باید مشمولان را تبدیل وضعیت می‌کرد، چیست؟

قاسمی پور تصریح کرد: دولت در مورد تعیین تکلیف نیروهای شرکتی و تبدیل قراردادی‌ها در دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها اقدام عاجل کند و برای تعیین تکلیف یک حرکت جدی صورت پذیرد.

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس بیان کرد: بارها مسئولانی را در برنامه‌های مختلف صدا و سیما دیده‌ایم که از قیمت اجناس بی‌خبرند. چه اصراری بر نگهداری آنها در پست‌های تأثیرگذار است؟

او افزود: پس از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی چه زمانی باید تصمیم بگیریم که مدیران پیرمان را با احترام به خانه روانه کنیم و مملکت را به دست نخبگان جوانان دهیم؟ در کشورمان قانون پایستگی مدیر داریم؛ مدیران از گردونه خارج نمی‌شوند، بلکه در طول زمان از شکل و سازمانی به شکل سازمانی دیگر در می‌آیند. تا این رویه ادامه یابد نمی‌توانیم به آینده روشن امیدوار باشیم. بیاید  فریادهای مردم زجر کشیده و جوانان را بشنویم، لمس کنیم و برایش چاره اندیشی کنیم که با بیکاری و فقر، کارشان به خلاف و قاچاق رسیده است و متأسفانه تنها راه محاکمه به رویشان گشوده شده است.

قاسمی پور بیان کرد: دزدهای کوچک قربانیان فقر و دزدهای بزرگ ریشه‌های فقر هستند. با این وضعیت اسفبار تورم راهی برای شرافتمندانه زیستن باقی مانده است؟ آیا حقوق‌های قطره‌چکانی و دستمزدهای اندک با انفجار قیمت‌ها همخوانی دارد؟ انتشار فسادهای موجود محصول همین نابسامانی هاست.

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس اظهار کرد: من به عنوان نماینده مردم فرهیخته شهرستان‌های مریوان و سروآباد حاضر شدم تا بیانگر آرزوها و دردها و رنج‌های مردم حوزه‌ام باشم و با موکلان پیمان بستم که لحظه‌ای در دفاع از حقوقشان را غفلت نکنم و به فضل الهی به این پیمان پایبند خواهم ماند.

قاسمی پور گفت: تصادف‌های جاده‌ای، خودکشی‌های نوجوانان و جوانان، مرگ کولبران، آمار فراوان طلاق و جرم و جنایت و فرار نخبگان بخشی از مشکلات حوزه انتخابیه‌ام است؛ آیا این مردم که در ۸ سال دفاع مقدس آواره و شهید شدند و در خط مقدم به سر بردند، شایسته این معضلات هستند؟ کولبری امروز با رنج مردم گره خورده و به نمادی از دادخواهی تبدیل شده است.


بیشتر بخوانید


نماینده مریوان و سروآباد در مجلس با انتقاد از وزارت راه و مسئولان اجرایی، به مشکلات راه‌های ارتباطی مریوان با شهرستان‌های اطراف هم اشاره کرد که می‌تواند در پیشرفت اقتصاد این حوزه مؤثر باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار