کمبود قرنیه، دغدغه اصلی عینک سازان اصفهانی

نایب رئیس اتحادیه عینک سازان استان اصفهان گفت: با افزایش قیمت ارز در بازار و گرانی مواد اولیه، در حال حاضر کمبود قرنیه مهم‌ترین دغدغه عینک سازان اصفهانی است.

حسن سیلانی نایب رئیس اتحادیه عینک سازان استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  اظهارداشت:با وجود تمامی مشکلات اقتصادی، هرج و مرج‌های ناشی از ویروس کرونا در بازار و به دنبال شتاب ارز و گرانی مواد اولیه، در حال حاضر کمبود قرنیه مهم‌ترین دغدغه عینک سازان اصفهانی است.

او افزود:متاسفانه به خاطر سنگ اندازی‌های بسیاری از دستگاه‌های دولتی در این حوزه نتوانستیم تولید قرنیه و لوازم مورد استفاده در صنعت عینک سازی را بومی سازی کنیم و از طرفی بی مدیریتی دستگاه‌های اجرایی در کنترل واردات قرنیه به داخل کشور باعث کمبود آن در بازار و جولان دلالان شده است.

نایب رئیس اتحادیه عینک سازان استان اصفهان گفت:با کمبود قرنیه در بازار به طبع شاهد افزایش قیمت عینک و بی میلی مردم جامعه نسبت به خرید آن در بازار هستیم.

سیلانی ادامه داد: شتاب لحظه‌ای نرخ ارز باعث شده تا در تهیه کردن قرنیه از دیگر کشور‌های خارجی دچار مشکل شویم و از سوی دیگر نبود قرنیه صد‌ها واحد عینک سازی در استان اصفهان را در معرض تعطیلی قرار داده است.

او اضافه کرد: بیش از ۵۰۰ واحد عینک سازی در استان اصفهان وجود دارد که کار مونتاژ عینک را انجام می‌دهند.

نایب رئیس اتحادیه عینک سازان استان اصفهان یادآور شد: در هر واحد صنفی عینک سازی به طور متوسط ۴ نفر مشغول فعالیت هستند که مشکلاتی همچون بیمه درمان، بیمه بیکاری و مالیات این افراد همچنان به قوت خود باقیست.

سیلانی ادامه داد:در حال حاضر مشکل بیمه بیکاری بسیاری از افراد مشغول در صنعت عینک سازی باعث سردرگمی و نهایت بیکاری آن‌ها شده است.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.