تیموری گفت :پنج محموله بار میوه انبه وارداتی از پاکستان آلوده به آفت قرنطینه‌ای مگس میوه بود شناسایی و از ورود آن به سیستان و بلوچستان جلوگیری شد.

غلام حسین تیموری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  با اشاره به اهمیت کنترل آفات و بیماری قرنطینه‌ای در مبادی ورودی مرز گفت: پنج محموله بار میوه انبه وارداتی از پاکستان پس از بررسی در مرکز قرنطینه گیاهی میرجاوه آلوده به آفت قرنطینه‌ای مگس میوه بود شناسایی و از ورود آن به استان جلوگیری شد.

تیموری  افزود: وزن بار مرجوعی حدود ۶٨ تن بوده که به کشورپاکستان بازگردانده شده است.

او  گفت: بیش‌از ١۵ هزار تن انبه امسال با رعایت کامل مقررات بهداشت قرنطینه گیاهی از طریق مرزهای این استان وارد کشور شده است.

غلام حسین تیموری  اظهارداشت: انبه‌ها برای تامین نیاز کشور با رعایت مسائل قرنطینه‌ای و نظارت کارشناس سازمان جهاد کشاورزی و گمرک وارد سیستان و بلوچستان می‌شود.

او افزود: شهروندان باید توجه داشته باشند که انبه‌های داخل جعبه‌های چوبی بدون رعایت مسائل بهداشتی به صورت قاچاق وارد شده که مصرف آنان توصیه نمی‌شود.

 سیستان و بلوچستان واقع در جنوب شرق ایران اسلامی حدود یکهزار و ۶۰۰ کیلومتر یعنی معادل یک ششم از مجموع مرزهای جمهوری اسلامی ایران با کشورهای افغانستان، پاکستان و حوزه دریای عمان مرز دارد.

طول مرزهای خاکی این استان با کشور افغانستان حدود ۳۰۰ کیلومتر یعنی معادل یک سوم از کل مرز ایران با افغانستان و طول مرزهای خاکی مشترک استان با کشور پاکستان ۹۲۱ کیلومتر است که مجموع کل مرز مشترک ایران و پاکستان را تشکیل می دهد.

طول مرزهای آبی این استان در سواحل دریای عمان با کشور پاکستان و آبهای آزاد ۳۷۰ کیلومتر است. 

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار