یکی از مقامات پارلمانی عراق بر ضرورت فعال کردن نقش دادگاه کیفری عالی این کشور برای محکوم کردن فعالیت‌های آمریکا تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «مختار الموسوی» عضو کمیته روابط خارجی پارلمان عراق بر ضرورت فعال کردن نقش دادگاه عالی کیفری عراق برای محکوم کردن تمامی جنایت‌هایی که واشنگتن در حق ملت عراق انجام داده، تأکید کرد.

مختار الموسوی در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه اعلام کرد: مجلس نمایندگان مطالعه اولیه اصلاح قانون دادگاه کیفری عالی عراق (شماره ۱۰) برای سال ۲۰۰۵ را به منظور محکوم کردن تمامی کشور‌ها و سازمان‌هایی که فجیع‌ترین جنایات را در حق ملت ما به انجام رساندند، به اتمام رساند.

او در ادامه افزود: آمریکا قوانینی را تصویب کرده که اجازه می‌دهد خانواده‌های قربانیان ۱۱ سپتامبر پروندههایشان را به دادگاه فدرال علیه دولت‌های خارجی و عربی رسانده و خواهان جبران خسارت شوند. در صورتی که این قانون به تصویب برسد، پیامد‌های سختی برای آمریکا و کشور‌های منطقه و عربستان و نیز دیگر کشور‌هایی خواهد داشت که به ورود تروریسم به عراق کمک کردند.

مختار الموسوی همچنین گفت: هدف از اصلاح قانون دادگاه جنایی کیفری عالی عراق، محکوم کردن جنایات ضد بشری و جنایات کشتاری است که سازمان‌های تروریستی از سال ۲۰۰۳ تا به امروز به انجام رساندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار