کدام شهرهای خراسان جنوبی از طرح اقدام ملی مسکن بیشتر استقبال کردند؟

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: بیشترین متقاضیان این طرح مربوط به شهرستان‌های طبس، بیرجند و نهبندان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، طرح اقدام ملی مسکن از سال گذشته در کشور و در استان اجرایی شد و ثبت نام اولیه هم در آبان انجام شد، اما با توجه به این‌که در مرحله اول ثبت‌نام عده‌ای جاماندند امکان ثبت‌نام در آذر فراهم شد.

این طرح دارای شرایط اولیه‌ای برای ثبت‌نام بود که علاوه بر شروط اولیه تعیین شده یک شرط مهم مبنی بر توانایی مالی خانوار‌های متقاضی برای تامین آورده نقدی به میزان دو سوم هزینه کل ساخت واحد‌ها بود که بر این اساس در مرحله اول، خانوار‌های واجد شرایط باید به افتتاح حساب و واریز مبلغی معادل ۴۰ میلیون تومان در حسابی نزد شبکه بانکی اقدام می‌کردند.

علیزاده  معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۵ هزار نفر متقاضی در ثبت طرح اقدام ملی مسکن در خراسان جنوبی ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۵۸۳ نفر سهمیه آزاد، دو هزار و ۲۳۰ نفر سهمیه فرهنگیان، یک هزار و ۷۰۰ نفر سهمیه ایثارگری است که از تعداد دو هزار و ۷۵۴ نفر تاکنون نسبت به واریز وجه اقدام کردند.


بیشتر بخوانید


او افزود: افرادی که در مرحله اولیه این طرح ثبت نام کردند و پیامک واریز پول را دریافت کردند اگر به هر دلیلی تمایلی به ادامه حضور در این طرح نداشتند فرم جیم آن‌ها قرمز نمی‌شود.

علیزاده بیان کرد: بالاترین آمار متقاضیان این طرح مربوط به شهرستان طبس و بعد بیرجند و نهبندان است که در شهر بیرجند ۲۷ هکتار تغییر کاربری دادیم و برای این طرح در نظر گرفته‌ایم که اگر کمبود زمینی ایجاد شود افزایش محدوده را خواهیم داشت و در طبس هم ۵۰ هکتار زمین برای اجرای این طرح در نظر گرفته شد که با توجه به تعداد بالای متقاضی مسکن افزایش محدوده به وسعت ۶۵ هکتار مصوب شده و مشاور هم برای طرح تفکیکی تهیه شده است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: طرح اقدام ملی مسکن در بیرجند در زمینی به وسعت ۲۷ هکتار در سایت اداری اجرا می‌شود و متقاضیان در قالب گروه‌های پنج نفره تقسیم می‌شوند و زمین ۲۰۰ متری در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت تا به صورت گروهی اقدام به ساخت کنند و در بقیه شهرستان‌ها هم با توجه به دستور وزرات به نسبت متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن زمین در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار