درخشش دانش آموزان خراسان شمالی در کنکور سراسری با کسب ۲۰۱ رتبه زیر هزار

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: بر اساس نتایج اعلام شده از کنکور سراسری، ۲ نفر از داوطلبان این آزمون در استان رتبه تک رقمی به دست آوردند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  عباس سعیدی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت : یک رتبه تک رقمی کنکور امسال در استان، مربوط به داوطلب رشته هنر از شهرستان شیروان و دیگری مربوط به رشته علوم تجربی از شهرستان بجنورد است.

او افزود : سارا شایان پور از شیروان، داوطلب رشته هنر، رتبه سه کنکور سراسری در منطقه سه را از آن خود کرده و محسن وحیدی از بجنورد، رتبه ۹ در آزمون سراسری رشته علوم تجربی در منطقه ۲ را به دست آورده است.


بیشتر بخوانید


او گفت : بر اساس نتایجی که تاکنون به دست رسیده، در کنکور سراسری امسال، ۲۰ نفر از داوطلبان این استان موفق به کسب رتبه زیر ۱۰۰ شده اند.

سعیدی گفت : داوطلبان کنکور در استان، ۲۰۱ رتبه زیر هزار به دست آورده اند که بیشترین آن مربوط به رشته علوم انسانی است.

او افزود : از میان کنکوری‌های استان، ۴۹ نفر در رشته علوم تجربی، ۷۳نفر در رشته علوم انسانی، ۳۱ نفر در رشته ریاضی، ۲۷ نفر در رشته زبان و ۲۱نفر در رشته هنر رتبه زیر هزار به دست آورده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: امسال ۱۷ هزار و ۱۰۰ نفر داوطلب استان در کنکور سراسری با هم رقابت کردند.

پارسال ۳۴ رتبه زیر ۱۰۰ و ۱۹۴ رتبه زیر هزار توسط کنکوری‌های استان کسب شد.

همچنین در آزمون پارسال ، ۲ نفر از کنکوری‌های استان در رشته‌های علوم انسانی، زبان و علوم ریاضی، سه رتبه تک رقمی به دست آوردند که همگی از شیروان بودند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.