رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار از کاهش ۶۰ درصدی سطح کشت محصولات جالیزی زیرنایلونی در شهرستان بیله سوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهنام برزگر، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار در دومین کارگروه مدیریت پسماند شهرستان در سال ۹۹ گفت: با پیگیری‌های نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار و اعضای کارگروه پسماند شهرستان، سطح کشت محصولات جالیزی زیرنایلونی امسال نسبت به سال گذشته از ۱۵۰۰ هکتار به ۵۰۰ هکتار رسیده و بیش از نیمی از این اراضی در همان ابتدا توسط زارعین پاکسازی شده و بقیه نیز در دست پیگیری قضایی می‌باشد.

او همچنین از تشکیل و فعالیت کمیته پایش پسماند شهرستان با حضور نمایندگان فرمانداری، حفاظت محیط زیست، شهرداری و شبکه بهداشت و درمان به منظور بررسی میدانی نحوه مدیریت پسماند در سطح شهرستان خبر داد.

قبادی، فرماندار شهرستان بیله سوار نیز ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد مناسب اعضای کارگروه مدیریت پسماند شهرستان در حل و فصل مسائل و مشکلات زیست محیطی شهرستان، بر لزوم تمرکز بیشتر اعضا به موضوع آموزش و فرهنگ سازی اشاره کرده و مهمترین راه رهایی از معضلات زیست محیطی را تنویر افکار عمومی برشمرد.

او همچنین بر لزوم تسریع در اجرا و راه اندازی مرکز دفن پسماند شهرستان توسط شهرداری بیله سوار تاکید کرده و با توجه به موانع به وجود آمده در خصوص واگذاری اراضی جهت اجرای طرح مرکز دفن پسماند، خواستار همکاری‌های لازم توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص واگذاری زمین مورد نظر به شهرداری شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.