دبیر هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان گفت: مسئولیت مقابله با کرونا در ورزش برعهده هیئت پزشکی ورزشی استان است؛ ولی در موضوع فعالیت اماکن ورزشی ستاد استانی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری نهایی را انجام می‌دهد.

مهدی محمدی دبیر هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در خصوص فعالیت باشگاه‌های ورزشی در شرایط افزایش آمار ابتلا به کرونا در استان، اظهار کرد: برای فعالیت باشگاه‌های ورزشی هنوز تصمیم قاطعی اتخاذ نشده است، مسئولیت ستاد کرونا در ورزش با هیئت پزشکی ورزشی استان است؛ ولی در بحث فعالیت اماکن ورزشی، ستاد استانی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری نهایی را انجام می‌دهد، زیرا در جایگاه بالاتری قرار دارد. در حال حاضر وظیفه ما نظارت بهتر و بیشتر بر عملکرد باشگاه‌های ورزشی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی است.

او ادامه داد: ما در شرایط شیوع کرونا با دو وجه مهم روبرو هستیم که یک وجه، این ویروس خطرناک است. نمی‌توانیم سهل‌انگاری کنیم و از طرف دیگر باید به فکر مسئولان باشگاه‌های ورزشی هم باشیم، زیرا هم سلامت جامعه اهمیت دارد و هم معیشت باشگاه‌دار‌ها با تعطیلی اماکن ورزشی به خطر می‌افتد؛ بنابراین باید نگاهی دو سویه داشته‌باشیم.

دبیر هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان در مورد احتمال تعطیلی اماکن ورزشی در وضعیت قرمز کرونا گفت: راهکار و پیشنهاد هیئت پزشکی ورزشی استان، ادامه فعالیت باشگاه‌های ورزشی با حفظ و رعایت شاخصه‌های بهداشتی است تا سلامت ورزشکاران در معرض خطر قرار نگیرد؛ اما اینکه در ادامه باتوجه به وضعیت قرمز اصفهان چه تصمیمی گرفته می‌شود در صلاحیت ستاد استانی مقابله با کرونا است.

محمدی در مورد تعطیلی اماکن ورزشی در زمان آغاز و گسترش ویروس کرونا بیان کرد: در شروع این بیماری تجربه‌ای وجود نداشت، هرچند در زمان تعطیلی مراکز ورزشی نیز ستاد استانی مقابله با کرونا تصمیم‌گیرنده بود و این مسئله در حیطه اختیارات هیئت پزشکی ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان نبود و نیست.

او گفت: در حال حاضر که فعالیت باشگاه‌های ورزشی ادامه دارد وظیفه ما نظارت بر رعایت مسائل بهداشتی است. از دیروز نیز به‌صورت ضربتی بازرسی‌های ورزشی را آغاز کردیم و باشگاه‌هایی که موازین بهداشتی را رعایت نمی‌کنند به مرکز بهداشت استان معرفی شده و با آن‌ها برخورد خواهد شد.

دبیر هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان در خصوص برگزاری مسابقات ورزشی اظهار کرد: برخی مسابقات کشوری با دریافت مجوز از اداره کل ورزش و جوانان در حال انجام هستند، اما اجازه برگزاری مسابقاتی که باعث تجمع می‌شود وجود ندارد و ما نیز به هیچ عنوان با انجام چنین رویداد‌هایی موافقت نخواهیم کرد و آن‌ها را به زمان دیگری موکول می‌کنیم.

محمدی با اشاره به احتمال تعطیلی دوهفته‌ای مراکز ورزشی اصفهان گفت: هنوز ابلاغیه‌ای در خصوص هرگونه تعطیلی به ما داده نشده است و فعلا این موضوع در حد حرف است. مشاغل مختلف نیز با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی در حال فعالیت هستند و باشگاه‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند، از طرف دیگر باید شرایط مسئولان باشگاه‌های ورزشی را درک و سپس در خصوص فعالیت آن‌ها صحبت کنیم، زیرا اداره باشگاه میلیون‌ها تومان هزینه درپی دارد که باید از راه فعالیت، تامین شود.

او هیئت پزشکی ورزشی استان اصفهان خاطرنشان کرد: سیاست ستاد استانی مقابله با کرونا فعالیت مشاغل با حفظ موازین بهداشتی است و اگر مشاغلی را پرخطر اعلام کنند باید از دستورات آن‌ها تبعیت کنیم.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار