انتخاب اعضای جدید هیئت رئیسه شورای شهر خرمشهر/کسر حق آلایندگی خرمشهر پذیرفتنی نیست

فاخر ربیعی برای دومین بار با کسب پنج رای به عنوان رئیس شورا انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،امروز و  در نشست علنی که با دستور انتخاب رئیس و هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر خرمشهر برگزار شد، فاخر ربیعی با کسب پنج رای به عنوان رئیس شورا، حاتم بندری با  هفت رای نائب رئیس و محمدجواد بچاری نیز با هفت رای به عنوان منشی و خزانه دار آخرین سال شورای پنجم انتخاب شدند.

 در این نشست به کسر حق آلایندگی خرمشهر از پالایشگاه آبادان اعتراض و این اقدام را نادیده گرفتن حق خرمشهر دانست.

موسی مطور جزیره رئیس پیشین شورای شهر خرمشهر گفت: تصمیم برای کسر حق آلاینگی خرمشهر در پی لابی گری نمایندگان آبادان و در جلسه ای بدون حضور و اطلاع مسئولان خرمشهری همچون نماینده و سرپرست شهرداری خرمشهر انجام شد و حق اعتراض از خرمشهر گرفته شد.

او مشکلات شهرداری خرمشهر را یادآور شد و این شهرداری را به کما رفته و رو به ورشکستگی  خواند و گفت: این تصمیم ها در این شرایط گرفته می شود و در حالی صحبت از ناحق بودن اختصاص حق آلایندگی  به خرمشهر می شود که بخش هایی از خرمشهر همچون معمره صنگور و مینوشهر در محدوده آلودگی ناشی از فعالیت پالایشگاه قرار دارند.

رئیس پیشین شورای شهر خرمشهر از نماینده شهر، امام جمعه خرمشهر و مدیرعامل منطقه آزاد اروند خواست در این رابطه  ورود کنند و با در نظر گرفتن حق خرمشهر برای بهره مندی از عوارض آلایندگی در صدد رفع  اختلاف ایجاد شده میان دو شهرستان باشند.

امیر سامری سخنگوی شورای شهر خرمشهر نیز در این نشست خطاب به رئیس مجلس گفت: با وجود اینکه هر بار حضور قالیباف در خرمشهر منشا برکات بود این بار پس از حضور وی خرمشهر با چالش کسر حق آلایندگی مواجه شد که انتظار می رود شخص ریاست مجلس در این زمینه بر اساس قانون مداخله کند.

او خطاب به نمایندگان آبادان نیز گفت: شهامت در گرفتن حق شهر محرومی همچون خرمشهر نیست بلکه مختار و دیگر نمایندگان آبادان می توانند صدای خوزستان باشند و به جای تمرکز بر خرمشهر، پیگیر پس گرفتن حق آلایندگی باشند که هر ساله به تهران داده می شود.

 محمد جواد بچاری در این خصوص گفت: دو شهرستان خرمشهر و آبادان همیشه  چه در زمان دفاع مقدس و یا سیلاب در کنار هم بودند و همچون یک شهر واحد هستند و مصاحبه شهردار بدون توجه به نزدیکی خرمشهر  تفرقه آفرین است.

او از اعتراض به محل دفن زباله که دلیل عنوان شده  از سوی شورای شهر آبادان بود نیز اشاره کرد و گفت: اعتراض در رابطه با پسماند به خاطر اجرای کار بدون مصوبه و اطلاع شورای شهر بود.

فاخر ربیعی فر رئیس جدید شورای اسلامی خرمشهر نیز بر مخالفت شورای شهر بر کسر حق آلایندگی خرمشهر تاکید کرد.

او در ادامه از برگزاری جلسات انتخاب کمیسیون ها شورا و تعیین شهردار در هفته آینده خبر  داد.

انتهای پیام/ ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.