روحانی در جلسه روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا:

شاید ناچار به اعمال برخی محدودیت‌ها شویم/ مردم محور اصلی مقابله با کرونا هستند

رئیس جمهور گفت: در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و بروز موج‌های جدید کرونا، ناچار به اعمال محدودیت‌ها خواهیم بود.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در جلسه روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: اگر چه ممکن است برخی طرح‌ها در این حوزه با تاخیر یا با تنگنا‌ها اجرا شود، اما مردم و به‌ویژه کادر درمان مطمئن باشند دولت اجازه نخواهد داد در این حوزه، کادر سلامت کشور تحت فشار قرار گیرند.

رئیس جمهور تاکید کرد که دولت از ابتدای شیوع بیماری کرونا، فارغ از همه تنگنا‌ها و محدودیت‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه، تامین نیاز‌های بخش سلامت و کادر درمان را به عنوان رزمندگان خط مقدم مقابله با بیماری کرونا، در اولویت قرار داده است و این سیاست همچنان تداوم خواهد یافت.

رئیس جمهور در عین حال تاکید کرد که تامین نیاز‌های کادر درمان وظیفه فوری سازمان برنامه و بودجه است و در مقابل، مردم نیز شایسته است دستورالعمل‌های بهداشتی را برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از فرسودگی کادر درمانی کشور، به طور دقیق رعایت کنند.

روحانی با توجه به شیوع مجدد بیماری در برخی مناطق کشور اظهارداشت که این روند نشان می‌دهد متاسفانه انتظار کادر درمان فداکار از برخی مردم عزیز کشورمان برای رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی برآورده نشده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه همچنان طبق ارزیابی‌ها، سفر‌های تابستانی برون شهری، تردد‌های غیرضروری درون شهری و فشار بر سیستم حمل و نقل عمومی به‌ویژه خطوط مترو و عدم رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی، از جمله دلایل شیوع بیماری کرونا است، گفت: کمیته‌های درمان و امنیتی و اجتماعی و تبلیغات ستاد ملی مقابله با کرونا، ضروری است که با جدیت و قاطعیت برای اجرای دقیق پروتکل‌ها در حوزه اجتماعی، درمانی و اطلاع‌رسانی اقدامات موثری انجام دهند.

روحانی به کمیته تبلیغات ستاد ملی مقابله با کرونا دستور داد با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ای کشور و با یک برنامه‌ریزی دقیق آموزش و اطلاع‌رسانی در حوزه رعایت پروتکل‌ها و تغییر سبک زندگی مردم در دوران مبارزه با کرونا، وارد عمل شود.

رئیس جمهور همچنین از کمیته‌های امنیتی- اجتماعی و درمان نیز خواست با تشدید نظارت‌ها، برای کسانی که عامدا و علیرغم تذکرات چند باره همچنان از عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی طفره می‌روند و سلامت خود و جامعه را به خطر می‌اندازند، اعمال مجازات و از جمله معرفی به افکار عمومی را در دستور کار قرار دهند.

روحانی با تاکید بر نظارت دقیق‌تر کمیته امنیتی – اجتماعی بر سیستم حمل و نقل در سفر‌های درون و برون شهری گفت: دریافت نقدی و ایجاد صف‌های طولانی پرداخت عوارض در اتوبان‌ها و آزاد راه‌ها می‌تواند در کنار تلف کردن وقت مردم در صف‌های ایجاد شده برای پرداخت عوارض، روند شیوع بیماری را هم تشدید کند که به طور جدی لازم است در این روند، تجدید نظر شود.

رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: با وجودی که تمامی کشور‌ها در روند مقابله با بیماری کرونا به این نکته کلیدی رسیده اند که ایجاد محدودیت نه تنها تضمین‌کننده مصونیت نیست بلکه می‌تواند زندگی مردم را دچار اختلال کند، اما چنانچه با عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، دچار موج‌های جدید این بیماری در جامعه بشویم، ناچار به اعمال برخی محدودیت‌ها خواهیم بود.

روحانی با تاکید بر نقش اصلی و محوری مردم در مقابله با کرونا گفت: با همه آمادگی‌های ستاد مقابله با کرونا و برنامه‌ریزی‌هایی که برای مقابله با موج‌های بعدی این بیماری در کشور انجام شده، این نکته نباید فراموش شود که در کنار مجریان و مسوولان، مردم محور اصلی مقابله با کرونا هستند.

رئیس جمهور با اشاره مجدد به اهمیت رعایت دستورالعمل‌ها بویژه در فصل کنونی و احتمال همزمانی بیماری کرونا با سرماخوردگی و آنفلوآنزا گفت که عامل اصلی مصونیت، رعایت دستورالعمل‌ها و مراقبت‌های بهداشتی است و استفاده از واکسن تنها می‌تواند یک مصونیت نسبی ایجاد کند.

روحانی در ادامه به گزارش‌هایی در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چند نقطه محدود از سوی شرکت‌کنندگان در مراسم عزاداری‌ها اشاره کرد و افزود: این عدم رعایت، روند شیوع بیماری را سرعت می‌بخشد که باید در مراسم عزاداری اربعین و ماه صفر نظارت‌ها در این عرصه تشدید شود.

رئیس جمهور همچنین کمیته امنیتی و اجتماعی را موظف کرد با تحرک افراد خاطی و معدودی که با وجود ممنوعیت ستاد ملی مقابله با کرونا و تاکید رهبر معظم انقلاب، متأسفانه عازم مناطق مرزی با عراق شده‌اند، برخورد کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
تصمیمات شده بچه بازی!
وقتی وضعیت استان ایلام قرمز شد،استانداری ایلام تمامی مدارسو تعطیل کرد.ولی بلافاصله آموزش و پرورش جبهه مخالف گرفت و گفت فقط مدارس شهری تعطیل هستن.احتمالا مدیر کل تحقیقات شخصی انجام داده فهمیده روستائیان مبتلا به کرونا نمیشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۹ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
آقای روحانی اگر دلتان به حال کادر درمان میسوزه پولی که از صندوق ذخیره ارزی اول سال برای کرونا گرفتید تمام کمال در اختیار وزیر بهداشت قرار دهید بعدم تا ماه محرم نزدیک میشد آمار کرونا بالا رفتن چند روز مانده به عاشورا و تاسوعا اعلام می کنید جاده شمال مسدود می شود مردم را ذوتر راهی شمال می کنید بعد که مردم رفتن تکذیب می کنید قبل باز گشایی مدارس آمار را کم کردید تا مدارس باز کنید حالا هم آمار را بالا میبرید چون اربعین نزدیک هست بعد ماه صفر آمار کم میشه شما یگ آمار تلفات با ماشین های تولید داخلی بی کیفیت یگ سال کشور را اعلام کنید ببینید کرونا مردم را بیشتر کشته یا خودرو های داخلی بی کیفیت الا برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۶:۲۳ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
مهمتر از کرونا وضع اقتصادی و تورم سرسام آور ناشی از تحریم است


وضع کشور مانند انبار باروتی است که کافیه جرقه ای بخورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۰ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
بازگشایی حضوری مدارس آنهم در صورتیکه قرار بود در مناطق قرمز مجازی باشد هنوز برای مردم و نمایندگان مجلس جای سوال است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
اگه دلسوز بودین یبارم شماها یحرکت مثبت میکردین همش میگید مردم .مردم ...ضعف مدیریتتون تو مهار کرونا نندازین گردن مردم قبول کنید عزاداری محرم بازگشایی مدارس بی تاثیر نبوده قبول کنید اشتباه کردین مثلا شهریورماه کل ترددهای بین استانیو ممنوع نکردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
سلام امروز آزمون نظام مهندسی بود متاسفانه هیچ گونه فاصله اجتماعی انجام نشده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
بزرگترین سد که بی کفایتی مسئولین در برابر گرووونی های کمرشکن همین بیماری کرونا هست که بهانه خودشون کردن ،الله اکبر روز به روز اوضاع بدترررر و بدترررر میشه .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۲۷ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
انشا الله تا پایان دولت با این ویروس هستیم
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۲۳:۰۵ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
همه ماما های شرکتی که مشغول به کار در شبکه بهداشت و درمان هستند را استخدام کنید و به جوانان نخبه و زحمتکش ایران پشت نکنید
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۴۵ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
سلام
با حلوا حلوا کردن که دهن شیرین نمیشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
کار ی عده رو که تعطیل میکنین و الان هفت ماهه هم هست که انگار سر کار نیستن ،یعنی اینا نون نباید بخورن،وقتی تعطیل میکنین دست هم بکنید توی جیب مبارکتون نونشون رو بدین، روز به روز هم که همچی رو گرون میکنید و دل مردن رو می لرزونید عوض اینکه توی این شرایط نحس کرونایی هوای مردم رو داشته باشید،شما چطور با وجدانتون کنار می ایید؟؟ یا اگه خدا رو قبول دارید چطور می خواهید جوابش رو بدین؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ک.م
۲۱:۵۵ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
از پول و درآمد یه طرح ترافیک هم نتونستند بگذرن،بعد مردم رو مقصر قلمداد میکنن. از خودتون اول شروع کنید.حریف رجال خودتون هم نمیشید.
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۲۱:۴۱ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
فکر سوپرایز روحانی نمیزاره بخوابم پس چی شد خبری نشد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۵۶ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
آموزش و پرورش دورود معلمان با بیماری زمینه ای را ملزم به حضور در مدرسه کرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
بخدا منم تنبلی ریه دارم با ۵۰ سال سن مبورم برم مدرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
آقا اعمال کنین خدایی مردم اصلا انگار نه انگار مترو بودم هییییییییییییییییچ کس مراعات نمیکنه تا خودمون درست نشیم چیزی درست نمیشه تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
بعد روزی دویست تا کشته افاضات می فرمائید شاید؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
جناب اقای رییس جمهور مملکت ایران...یک کیسه برنج پاکستانی شده 250 هزار تومان.دیگه امکانات رفاهی هیییییچ نیخواهیم..فقط شما بگو که ما با چی این شکمو سیر کنیم ..خدااااایا مررررگگگگگگ
Iran (Islamic Republic of)
ars
۱۹:۵۰ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
ده روز مسافرت ده روز عذاداری و بلافاصله بازگشایی مدارس. بلاخره که کارت توی سعدآباد تموم میشه. تازه فهمیده محدودیت بذاره
Germany
ناشناس
۱۹:۲۹ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
گرانی‌ها رو کنترل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
لطفا یکی به من جواب بده!
پول های موجود در بانک ها و بانک مرکزی و خزانه داری و صندوق توسعه ملی،مال مردمه یا مال دولته یا مال اشخاص خاصی است؟
چرا بانکداران فکر میکنن پولهای بانکی متعلق به خود بانکهاست که هر طور بخواهند هزینه میکنن و هر طور بخوان امکانات رفاهی در اختیار کارمندان بانک قرار میدن؟پولی که به مردم فقیر بیچاره میدن باید ۱ و نیم برابر پول را پس بدن؟یعنی مسئولین بانک دلشان بحال ملت نیازمند نمیسوزه؟یا اصلا بانکداران ایرانی نیستن؟یا واقعا ستون پنجم دشمن هستن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
خوب دیگه،این مزه پول مردم اینقدر زیر زبونشون خوشمزه شده که دیگه زورشون میاد پول حرام ول کنن ،پول بانکها همش پول ربا هست خیلی وقته هم شرع اعلام کردن که پول حرام و ربا هست چرا که این پول مردم بدبخت بیچاره هست که اینا دارن اینطوری حیف ومیل میکنن .وقتی برای یه وام نراجعه میکنی بایداز هفت خان رستم عبور کنی تا بگیر تازه دوسه برابر پدل رو باید پس بدی به اسم اقساط و بهره اقساط .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
از نظر ایشون روزي ٣٥٠٠ كمه فكر كنم اگه رفت رو روزي پونصد هزار يه محدوديتهاي كوچيكي بذاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
والا مردمو تبدیل کردین به موش آزمایشگاهی!در این اوضاع خطرناک مدرسه ها باز شدن.من خودم آموزگارم.در هیچ دبستانی هیچ خبری از رعایت پروتکل های بهداشتی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
شاید
؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
آمار کرونا کذب
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۷:۰۹ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
بعد از گذشت هفت ماه بشید؟این شرایط خاص تدبیر خاص هم نیاز دارد.سلامتی و جان مردم با ارزشترین دارایی آنان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
شاید ۲ الی ۳ درصد بعضی مردم مقصر باشن ولی ۹۷ درصد تقصیر خود دولته مردم مجبورن برای کسب درآمد سرکار بروند دولت میفرمایند تو رفت وآمد ماسک بزنید دیگه تموم ماسک به تنهایی چه تاثیری داره وقتی تو مترو میلی متری باید کنار هم بایستن حتی حاضر نیستن بخاطر سلامتی مردم تا پایان بیماری تطرح ترافیک رو بردارن میفرمایند روزی ۳ میلیارد ضرر میکنیم بعد توقع دارن مردمی که تو نون شب موندن کار نکنن مغازه باز نکنن تازه باید سر برج کرایه مغازه هم بدن
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۶:۰۶ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
خواهشا یه محدودیت یا قوانین سختی اجرا کنید. تو شهر قم خیلیا رعایت نمیکنن و بدون ماسک میرن بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
شما را به خدا ، اطلاع رسانی دقیقی کنید که کرونا تلفات زیادتری نگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
در بعضی از موارد به غیر از سفرهای غیر ضرور و تفریحی ،مردم مقصر نیستند ، مثلا بازگشایی مدارس خواه ناخواه رفت و آمدهای درون شهری را افزایش می دهد ، رفت و آمد دانش آموزان ، خانواده ها ، معلمان ، کارکنان مدارس ، سرویس مدارس و ... واقع بین باشید لطفا
یکی از دلایل افزایش رفت و آمدها با اتوبوس و مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی و بالا رفتن درصد تماس افراد با یکدیگر بازگشایی مدارس است
ضمن اینکه در کشورهایی که از داروی فاویپراویر استفاده می کنند آمار مرگ و میر پایین است ، لطفا به فکر تولید و یا تامین این دارو باشید تا برای همه ی بیماران به موقع استفاده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
چرا دولت مسولبن بانک مرکزی نمی زارنند وضع زندگی مردم درست شود یک سال همتی دولت وعده حرف میزند تا کی بی عدالتی فشار ظلم به مردم چرا نمی دارید آرامش به زندگی مردم بیاد بابا مشکل ما از داخل سوداگران مافیای یک سال سیر نشده انند چرا جلوی ناحق به مردم گرامی تورم بی ارزش کردن پول ملی خلق پول حر ج مرج کشور را گرفته مردم از وضع خسته شده مشکلات ربطی به تحریم ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
خستمون کردین بسه دیگه در محدویت خفه شدیم باز میخواین محدود کنین باز میخواین بازار را ببندین که هیچی خریدوفروش نمیشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
ناراحت نباش!قراره بعد از اعمال محدودیت،دولت به هر خانواده ۱۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه بده.میگم شاید دل دولت به رحم آمد و پول فروش ۱ ماه نفت میان مردم نیازمند تقسیم کردند.در هر صورت دولت تدبیر و امیده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
از کدام محدودیت حرف میزنی؟کی تو رو محدودت کرده؟
والا ما که محدودیتی نمیبینیم!مدرسه ها باز!،تهرانی ها در حال مسافرت!بازار شلوغ!خیابونا پر ترافیک!مردم ماسک نمیزننو جریمه هم نمیشن!برعکس مردم ایران،آزادترین مردم دنیا از نظر محدودیت های کروناییه.اگه خواب دیدی خیر باشه!
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۱۴:۴۷ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
بیچاره مردم که محور تمام بدبختی‌ها شدن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
کرونا بهترین بهانه برای جلوگیری از افزایش قیمت دلار به ۴۰ هزار تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
دلار شد 28 هزار !!
آخرین اخبار