بررسی آمار کرونا در مناطق مختلف با قابلیت جدید گوگل مپ

شرکت گوگل با انتشار بروزرسانی جدید خود امکان مشاهده آمار کرونا در مناطق مختلف را در اختیار کاربران قرار داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت گوگل به تازگی قابلیت‌های بسیاری را برای تشخیص و بررسی ویروس کرونا ارائه داده است تا کاربران بتوانند با برنامه گوگل مپ از این ویژگی‌ها استفاده کنند. این قابلیت‌ها حتی شامل تأثیر ویروس کرونا بر دیرکرد وسایل نقلیه عمومی و میزان تراکم جمعیت مناطق مختلف نیز می‌شوند.

اکنون شرکت گوگل طی بیانیه خود اظهار داشته که قابلیت جدیدی را برای نرم افزار گوگل مپ در نظر گرفته است. بر اساس اطلاعات منتشر شده ویژگی جدید گوگل مپ به کاربران اجازه می‌دهد از آمار و ارقام بیماران مبتلا به کرونا در هر شهر و ایالت باخبر شوند و درصد رشد آن را زیر نظر داشته باشند.

دریافت آمار کرونا با قابلیت جدید گوگل


بیشتر بخوانید


دریافت آمار کرونا با قابلیت جدید گوگل

قابلیت جدید شرکت گوگل برای برنامه Google Maps در قالب یک لایه جدید منتشر شده است. کاربران با فعال کردن این لایه می‌توانند از میانگین تعداد افراد مبتلا به کرونا در هر منطقه طی یک هفته گذشته آگاه شوند. این بررسی توسط برنامه گوگل بر روی ۱۰۰ هزار پرونده کرونا صورت می‌گیرد و میانگین مطرح شده نیز از همین تعداد گرفته می‌شود.

کاربران با استفاده از ویژگی جدید برنامه مسیریاب شرکت گوگل می‌توانند به راحتی متوجه رشد و یا افت تعداد پرونده مبتلایان به کرونا شوند. این ویژگی جدید اطلاعات خود را از چند منبع مختلف دریافت می‌کند که شامل دانشگاه جان هاپکینز، خبرگزاری نیویورک تایمز و ویکی‌پدیا می‌شود.

گفتنی است؛ وب‌سایت ویکی‌پدیا اطلاعات خود را از منابعی همچون سازمان جهانی سلامت و بیمارستان‌های دولتی دریافت می‌کند. قابلیت جدید شرکت گوگل برای برنامه مسیریاب این مجموعه قرار است از ۲۲۰ کشور مختلف پشتیبانی کند و طی هفته جاری برای تمامی کاربران iOS و اندروید منتشر شود. گوگل با اقدام جدید خود سعی دارد کاربران خود را از امنیت بیشتری برخوردار کند و باعث شود آن‌ها از رفتن به مناطق آلوده دوری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار