معاون میراث فرهنگی لرستان خبرداد؛

تسهیلات اشتغالزایی روستایی به هنرجویان صنایع دستی پرداخت می‌شود

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی لرستان گفت: هنرجویان صنایع دستی می‌توانند با مراجعه به صندوق کارآفرینی امید، تسهیلات اشتغالزایی روستایی دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، افشین بابا حسینی معاون صنایع دستی میراث فرهنگی لرستان  اظهار داشت: صنایع دستی به عنوان یک پل ارتباطی بین فرهنگ هر قومی از گذشته تاکنون نقش مهمی داشته که این انتقال دانش و فرهنگ از پیشینیان به نسل حاضر با رویکرد‌های متفاوتی تا امروز ادامه پیدا کرده است.

او افزود: صنایع دستی تنها صنعت سبزی است که تمام مراحل تولید آن از مواد اولیه تا محصول نهایی هیچ گونه آلودگی برای محیط زیست ندارد و می‌تواند با ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای کشور مثمرثمر باشد.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی لرستان عنوان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه و مناسبتی مختلف توسط اداره کل میراث فرهنگی، سبب شده افراد جامعه هر چه بهتر و بیشتر با این هنر و صنعت ارزنده آشنا شوند و علاوه بر این که از لحاظ اقتصادی منتفع باشند، یک میراث باستانی را هم حفظ کنند.

باباحسینی در رابطه با حفظ و نشر این هنر و صنعت ارزشمند، خاطرنشان کرد: علاوه بر برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه‌ها و دوره‌های مختلف آموزشی، با سازمان‌هایی مثل آموزش و پرورش برای راه‌اندازی هنرستان‌های ویژه صنایع دستی در مقطع متوسطه عمومی و نیز با وزارت آموزش عالی برای راه‌اندازی رشته‌های مرتبط آزمون در دانشگاه و دانشکده‌ها رایزنی‌هایی صورت گرفته تا گامی برای علاقه‌مند کردن و بهتر نشان دادن این صنعت برداریم.

او در رابطه با تسهیلات مربوط به حوزه صنایع دستی، تصریح کرد: پرداخت تسهیلات بیشتر از طریق بانک‌ها و اداره کار صورت می‌گیرد، اما افرادی که به ما مراجعه می‌کنند و این هنر‌های ارزشمند را می‌آموزند پس از دریافت مدرک به سمت اخذ تسهیلات اشتغالزایی از صندوق کارآفرینی امید و تسهیلات اشتغالزایی روستایی هدایت می‌شوند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.