طرح ملی مشاغل خانگی اجرا می‌شود

رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح توسعه الگوی مشاغل خانگی از ششم مهرماه جاری در ۳۱ استان کشور اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهناز امامدادی  رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست بررسی روند اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در اجرای پایلوت طرح مشاغل خانگی در ۹ استان حدود ۲۰ هزار شغل ایجاد شده است، گفت: به طور میانگین این طرح ۹۶ درصد تحقق داشت.

او افزود: اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در ۹ استان از جمله چهارمحال و بختیاری نتایج خوبی داشت، نقطه قوت این طرح توانمندسازی متقاضیان، متکی نبودن به تسهیلات و اتصال به بازار بود، همچنین در کنار این طرح برای شش هزار و ۲۰۰ زن سرپرست خانوار در ۲۴ استان شغل ایجاد شد.


بیشتر بخوانید


معاون آموزشی جهاددانشگاهی کشور هم در این نشست گفت: ۳۵۰ مزیت شغلی در بحث مشاغل خانگی در کشور شناسایی شده است، که در چهارمحال و بختیاری ۲۳ مزیت شغلی براساس ظرفیت‌های استان مورد تاکید قرار گرفت و در بحث اجرای طرح مشاغل خانگی ایجاد شبکه تأمین، تولید و توزیع برای توسعه مشاغل خانگی مدنظر است.

محمدصادق بیجندی با تاکید بر اینکه برندسازی تولید محصولات تولیدی در چهارمحال و بختیاری از جمله زعفران باید مدنظر قرار بگیرد، افزود: می‌توان در بحث برندسازی محصولات از تجربه موفق سایر استان‌ها از جمله خراسان استفاده کرد.

لازم به ذکر است، نشست یک روزه بررسی روند اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.