اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه نقض حقوق بشر

آمریکا چند مقام و نهاد ایرانی را به بهانه نقض حقوق بشر تحریم کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، روز پنج‌شنبه آمریکا لیستی از چندین مقام و نهاد ایرانی ارائه و آن‌ها را به بهانه نقض حقوق بشر تحریم کرده است.

آمریکا چندین نهاد و شخص ایرانی را با ادعای نقض فاحش حقوق بشر در فهرست تحريمی قرار داد.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که قاضی «سید محمود ساداتی» و قاضی «محمد سلطانی» در لیست تحریم آمریکا قرار گرفتند.

پیش از این «الیوت آبرامز» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران اعلام کرده بود تحریم‌هایی از سوی دولت ترامپ علیه دستگاه قضائی ایران وضع خواهد شد.

او در این راستا گفته بود: «آمریکا متعهد است به افرادی که آزادی و عدالت را از مردم ایران منع می‌کنند پاسخی درست بدهد. از همین رو تحریم‌های بسیاری بر چندین نهاد و شخص ایرانی از جمله قاضی‌های محکوم کننده کشتی‌گیر ایرانی وضع خواهیم کرد.»

همچنین در این فهرست تحريمی نام «زندان عادل آباد» نیز قرار دارد. علاوه‌ بر این «زندان وکیل آباد» که «مایکل وایت» شهروند آمریکایی در بازداشت آن بود، نیز از نهاد‌های تحریم شده است.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین از ایران به خاطر بازداشت سه محکوم امنیتی با نام‌های «باقر و سیامک نمازی» و «مراد طاهباز» انتقاد کرد و مدعی شد آمریکا تمام تلاش خود را برای بازگرداندن این افراد به آمریکا انجام خواهد داد.

لازم به ذکر است این سه فرد که پمپئو خواستار آزادی آن‌ها شده سال‌های گذشته در دادگاه‌های ایران به جرم جاسوسی برای آمریکا و اقدامات خرابکارانه در ایران محکوم شده‌اند و اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند.

دولت آمریکا روز دوشنبه نیز تحریم‌های جدیدی را علیه افراد و نهاد‌های مرتبط با برنامه تسلیحات هسته‌ای و موشکی متعارف ایران از جمله وزیر دفاع جمهوری اسلامی اعلام کرد.

آمریکا پس از ناتوانی در تصویب قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، مدعی استفاده از مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تمامی تحریم‌ها علیه تهران است. اتحادیه اروپا پیش از این اعلام کرده بود که آمریکا نمی‌تواند با توسل به مکانیسم ماشه، تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را فعال کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داود
۲۳:۲۲ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
سلام
سلام
از خدا نمیترسید
پشت ملت بدبخت قایم شدید .تحریمها فقط پاش رو گلوی مردمه عادی ایرانه.ترامپ نامردیا هرسگه دیگه رو بجون مردم میندازید تا خودتون کاسبی کنید.
اگر راست میگید جلوی ناعدلاتی ها واختلاسها وعقب ماندگی ها وگرانی هاو احتکارها وکمبودها روبگیرید .
نکنه اختلاس واحتکارهم گردن ترامپه
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۶:۲۰ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
ترامپ ملعون قمارباز تروریست سفاک فاسد فاسق دروغگوی بزرگ از داخل کشورت معلومه که چقدر حقوق بشر داریت ارواح ننه و عمت اول برو نقض حقوق بشرهای کشور آمریکا رو درست کن بعد بیا ایراد کشورهای دیگران را بگیر روانپریش سادیسمی باجگیر کلاهبردار دزد مردم مملکتت هر شبانه روز بر علیه بی عدالتی و نقض حقوق بشر و تبعیضگری و نژادپرستی و صحیح تقسیم نکردن عادلانه ثروت ملی مابین مستضعفین و حق کشی و حق خوری ظلم و زور و دیکتاتوری دولت تو و دیگر دولتهای گذشته قیام و انقلاب کرده اند مردک شیاد شامورتی باز چرا خودت رو زدی به خواب بزدل انشاءالله مومنین مستضعفین محرومان جانبرکف از کاخهایتان به کوخهایشان می کشاننتان و نابودتان می کنند در سر تا سر جهان نامردهای ناجوانمردان خبیث خسیس بخیلهای خودکامگان خودخواه اشغالگران و غاصبین دزد ثروتهای ملی ملتهای جهان ننگ و مرگ و جهنم اسقل السافلین زباله دان تاریخ بشریت بر شما ابلیسیان ملعون ریاح کاران شیطان صفتان باد .
آخرین اخبار