کلی کرفت: نظر اعضای شورای امنیت اهمیتی ندارد/فشار علیه ایران را ادامه می‌دهیم

سفیر آمریکا در سازمان ملل مدعی شد که مخالفت سایر اعضای شورای امنیت در اعمال فشار علیه ایران، برای واشنگتن اهمیتی ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «کلی کرفت» سفیر آمریکا در سازمان ملل روز پنج‌شنبه در مصاحبه با روزنامه جروزالم پست از تمایل کشورش به اعمال فشار حداکثری علیه ایران علی‌رغم مخالفت ۱۳ عضو دیگر شورای امنیت گفت.

او با بیان آنکه مخالفت ۱۳ عضو دیگر شورای امنیت برای آمریکا هیچ اهمیتی ندارد، گفت: «ما صحیح‌ترین کار را انجام می‌دهیم و به آن اطمینان داریم، بنابراین آماده‌ایم تا تنها بمانیم.»

دیپلمات ارشد آمریکایی در ادامه افزود: «ما در مسابقه محبوبیت شرکت نکرده‌ایم و نیازی به گروه تشویق‌کننده نداریم تا ما را تصدیق کنند. ما در حال انجام کار درست هستیم. تنها چیزی که من نیاز دارم دستوری صریح از سوی [دونالد] ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) است. ما خواستار اعمال فشار حداکثری علیه ایران هستیم. تمایلات ۱۳ کشور دیگر کوچکترین اهمیتی برای ما ندارد».

همچنین کرفت در این مصاحبه با بیان خواسته کشورش برای تحریم بیشتر ایران، گفت: «تحریم‌های مختلفی از جهاتی متفاوت قرار است بر ایران وضع شود تعجبی هم ندارد که تحریم‌ها علیه این کشور بیشتر و بیشتر شود.»

او همچنین در این مصاحبه مدعی شد: «هرکشوری که قطعنامه ۲۲۳۱ شورا امنیت را نقض کند باید در انتظار چنین تبعاتی باشد. ما از ایستادگی هراس نداریم و کاملا شفاف می‌گوییم از خاورمیانه، اسرائیل و اروپا محافظ خواهیم کرد؛ البته به طور خاص مقصود من شهروندان اروپاست».

کرفت سپس اذعان داشت که آمریکا فرصت‌های زیادی به تروئیکای اروپایی داده است و افزود: «به همین دلیل در ابتدا در تلاش برای تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی بودیم».

دولت آمریکا روز دوشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه افراد و نهاد‌های مرتبط با برنامه تسلیحات هسته‌ای و موشکی متعارف ایران از جمله وزیر دفاع جمهوری اسلامی اعلام کرد.

آمریکا پس از ناتوانی در تصویب قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، مدعی استفاده از مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تمامی تحریم‌ها علیه تهران است. اتحادیه اروپا پیش از این اعلام کرده بود که آمریکا نمی‌تواند با توسل به مکانیسم ماشه، تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را فعال کند.

همچنین، روز پنج‌شنبه آمریکا لیستی از چندین مقام و نهاد ایرانی ارائه و آن‌ها را به بهانه نقض فاحش حقوق بشرتحریم کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار