رسیدن به سبک زندگی سالم نیازمند برخوردار بودن از محیط مناسب است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اندیکا گفت: رسیدن به چارچوب سبک زندگی سالم نیازمند برخوردار بودن از محیط سالم و عدالت در دسترسی خدمات بهداشتی است.

وحید کاظمی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اندیکا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: رسیدن به چارچوب سبک زندگی سالم نیازمند برخوردار بودن از محیط سالم و عدالت در دسترسی خدمات بهداشتی است و این رسالت بزرگ بر عهده همه زحمتکشان عرصه بهداشت محیط قرار گرفته است.

او افزود: در تقویم سازمان بهداشت جهانی ۲۶ سپتامبر به‌عنوان روز جهانی بهداشت محیط نامگذاری شده است، بی‌شک این انتخاب فرصتی مغتنم را ایجاد کرده است تا بر اهمیت و جایگاه بهداشت محیط و تاثیر آن در دستیابی به توسعه پایدار و سهم مشارکت مردمی و پشتیبانی سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و بخش خصوصی تاکید شود.

کاظمی بیان داشت: امروزه با تغییر سبک زندگی و چالشی با عنوان تغییر الگوی مصرف از منابع طبیعی به منابع مصنوعی و مواد شیمیایی و استفاده از سموم دفع آفات به شکل بسیار گسترده و همزمانی آن با بروز پدیده‌های همگانی همچون گرم شدن زمین، تغییرات اقلیم جهانی و از سوی دیگر بروز بیماری‌های نو ظهور، بار مضاعفی بر مسولیت‌های بهداشت محیط در جامعه افزوده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.