مورگان اورتگاس: ترامپ خواهان مذاکره صلح‌آمیز با ایران است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای مدعی شد که رئیس جمهور این کشور در نظر دارد تا مذاکراتی صلح آمیز با ایران داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در مصاحبه اخیر خود با شبکه سی‌ان‌بی‌سی مدعی شد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات نوامبر (آبان) سال جاری این کشور، در نظر دارد به راه‌حلی صلح‌آمیز با ایران برسد.

این مقام آمریکایی در این باره مدعی شد که دونالد ترامپ خواستار راه‌حلی صلح‌آمیز با ایران و مایل به مذاکره برای یک توافق جدید و بهتر است.

اورتگاس در بخش‌هایی از صحبت‌هایش گفت: «گزینه‌های دیپلماسی و صلح همچنان روی میز است و ایران هر زمانی که بخواهد می‌تواند این گزینه‌ها را مطرح کند».

او سپس با بیان آنکه فشار اقتصادی حداکثری آمریکا همچنان پابرجاست، افزود: «به یاد داشته باشید رئیس جمهور آمریکا تمایل دارد مذاکره‌ای مسالمت‌آمیز با ایران داشته باشد و می‌خواهد توافقی جدید و بهتر را رقم بزند».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این مصاحبه درباره عادی‌سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی نیز صحبت کرد و گفت: «سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه این است که به متحدانش پاداش دهد و نه به دشمنانش».

این ادعا درحالی مطرح شده که آمریکا در سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷) به صورت یک‌جانبه از توافق هسته‌ای ایران (برجام) خارج شد. واشنگتن از آن زمان کازار فشار حداکثری علیه ایران را آغاز کرد و تحریم‌های ظالمانه‌ای را علیه مردم ایران اعمال کرده است. به عبارتی می‌توان اینگونه برداشت کرد که صحبت درباره دیپلماسی صلح‌آمیز با ایران ادعایی بیش نیست. دولت ترامپ پیش از این یک توافق مهم با ایران را نقض کرده و تضمینی وجود ندارد که به تعهد جدیدی پایبند باشد.

دولت آمریکا روز دوشنبه نیز تحریم‌های جدیدی را علیه افراد و نهاد‌های مرتبط با برنامه تسلیحات هسته‌ای و موشکی متعارف ایران از جمله وزیر دفاع جمهوری اسلامی اعلام کرد.

آمریکا پس از ناتوانی در تصویب قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، مدعی استفاده از مکانیسم ماشه برای بازگرداندن تمامی تحریم‌ها علیه تهران است. اتحادیه اروپا پیش از این اعلام کرده بود که آمریکا نمی‌تواند با توسل به مکانیسم ماشه، تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را فعال کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داود
۲۲:۳۹ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
از خدا نمیترسید ....
پشت مردم بدبخت قایم شدید وباسیاست هاتون ترامپ و هر سگ دیگه ای رو میندازید به جون مردم ایران وشما واقازاده هاتون دارید کاسبی میکنید .نمیبینید تحریمها زانوش فقط روگلوی طبقه پایین جامعه اس .
بجای اینکارا و تبلیغات بی خود جلوی رانتهاو گرانی ها وتورم ومشکلات وکمبودها وعقب ماندگی ها ومحرومیتها واختلاس ها و احتکارها رو بگیرید .
نکنه اختلاس واحتکار هم کار ترامپه .
تا دیر نشده به خودتون بیایید
Spain
امین
۰۳:۴۱ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
12 پیش شرط ایران را عملی کتید بعد در مورد مذاکره فکر می کنیم.
_این شما آمریکایی ها ه مذاکره احتیاج دارید نه ایران
Iran (Islamic Republic of)
داود
۲۲:۳۸ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
سلام
لطفا از طرف کل ایران نظر نده اقای ساده لوح
آخرین اخبار