آغاز احداث ۳۲ کلاس درس در بهبهان در قالب طرح آجر به آجر

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان از آغاز عملیات احداث ۳۲ کلاس درس در شهرستان بهبهان در قالب طرح آجر به آجر خبر داد.

علی قربانی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: عملیات احداث ۳۲ کلاس درس در قالب اجرای طرح آجر به آجر، بعد از ظهر امروز، جمعه ۴ مهرماه با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در مناطق محروم بهبهان آغاز شد.

او با بیان اینکه در این مراسم غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، کوروش مودت مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند، افزود: مدرسه مهمترین مکان برای تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم است تا در آن اصول انسانی را بیاموزند و به پیشرفت و آبادانی کشور کمک کنند.

قربانی با اشاره به اقدامات انجام گرفته طی ۴ سال اخیر در بهبهان بیان داشت: با حمایت دولت و مشارکت خیرین در ۴ سال اخیر ۲۹ پروژه با ۱۴۶ کلاس درس را در این شهرستان احداث کردیم و به بهره برداری رساندیم و امیدواریم تا پایان سال نیز ۶ پروژه در قالب ۳۰ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال به ظرفیت سرانه آموزشی این شهرستان افزوده شود.

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان تصریح کرد: نوسازی مدارس استان پارسال با احداث یک هزار و ۳۳۰ کلاس درس در کشور رتبه اول را کسب کرد و امیدواریم امسال نیز  با احداث بیش از یک هزار و ۳۰۰ کلاس درس دیگر که از این تعداد ۹۵۰ کلاس آن با مشارکت خیرین ارجمند به بهره برداری می‌رسد، افتخاری دیگر را برای استان به ارمغان بیاوریم.

این مقام مسئول هدف از احداث این پروژه‌ها را اجرای طرح آجر به آجر، محرومیت زدایی و اجرای عدالت آموزشی در سطح استان خوزستان عنوان کرد و اظهار داشت: امروز در بهبهان عملیات اجرایی احداث پروژه‌های دبستان ۱۲ کلاسه حجاب با مساحت ۳ هزار و ۶۶ مترمربع و زیربنای یک هزار و ۴۰۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال با مشارکت خیر ارجمند علیرضا صداقت و احداث مدرسه ۱۲ کلاسه زنده یاد رضا نگهبان با مساحت ۲ هزار و ۳۰۰ مترمربع و زیربنای یک هزار و ۶۳۵ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال با مشارکت خیر نیکوکار غنی زاده آغاز شد.

قربانی ادامه داد: در دیگر پروژه‌ها کلنگ احداث مدرسه ۶ کلاسه شهیدان غلامی کوی اسلام آباد با مساحت یک هزار و ۵۰۰ مترمربع و زیربنای ۵۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد ریال با مشارکت خیر نیک اندیش قمر موثق پور و همچنین احداث دبستان ۲ کلاسه شهید نائب زاده در روستای بمونی آقا با مساحت یک هزار متر مربع و زیربنای ۱۲۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال با مشارکت خیر محترم فرخنده نشاطی به زمین زده شد.

او گفت: در دیگر مراسم امروز  نمازخانه شهید سید کمال میر در مدرسه آیت الله سعیدی با زیربنای ۱۰۴ متر مربع با مشارکت خیر ارجمند سید رضا میر افتتاح و به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.