مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه از برگزاری ۹۵۰ برنامه به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سطح استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سردار سرتیپ دوم «ناصر باباخانی» روز جمعه در حاشیه بازدید از نمایشگاه چهلمین سالگرد دفاع مقدس در نمایشگاه‌های دائمی استان در بوستان شاهد گفت: امسال به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، ۱۳ کمیته و ۱۴ ستاد در شهرستان‌ها به ریاست فرماندار و در ستاد مرکزی به ریاست استاندار و دبیری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تشکیل شده است.

او یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس را برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس با ۸۰ غرفه ادارات و نیرو‌های نظامی در محل نمایشگاه‌های دایمی استان در بوستان شاهد عنوان کرد که تا هفتم مهر ماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ و بعدازظهر از ساعت ۱۵ تا ۱۸ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

باباخانی با بیان اینکه چند غرفه در بیرون از سالن‌های نمایشگاه به نمایش ادوات و تجهیزات نظامی اختصاص دارد. اضافه کرد: در نمایشگاه دفاع مقدس امسال دستاورد‌های چهل سال انقلاب اسلامی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ویژه کرونا به نمایش درآمده است.

برنامه‌های ویژه چهلمین سال دفاع مقدس تا پایان سال ادامه می‌یابد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه در ادامه گفت: از سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و دلارو‌های آنها، امسال برنامه دفاع مقدس در ۴۳ هفته برگزار می‌شود یعنی هرهفته برحسب عنوان هفته یکی از محور‌ها و بخش‌های دفاع مقدس پرداخته می‌شود و تا ۲۹ اسفند این برنامه‌ها ادامه دارد.

باباخانی در ادامه با اشاره به محور‌های مهم علمیاتی استان کرمانشاه به احداث هشت یادمان بزرگ در مرصاد، مطلع الفجر گیلانغرب، شهید بهشتی قصرشیرین، بازی دراز سرپل ذهاب، شهدای ثلاث باباجانی و پاوه اشاره کرد و گفت: پارسال که شیوع بیماری کرونا نبود فقط در یک روز ۳۰ هزار نفر به ارتفاعات بازی دراز صعود کردند و از یادمان آن بازدید کردند و یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند که بسیار ارزشمند است.

او همچنین به احداث ۲۸ یادمان شهدای گمنام در سطح استان اشاره کرد و گفت: شهدای گمنام مهمان ما هستند نباید آن‌ها را غریب و تنها بگذاریم و از مردم خواست زیارت شهدای گمنام به خاطر دلاور‌های شان که امروز آسایش و امنیت ما مدیون آن‌ها هستیم را فراموش نکنند.

سالیانه حدود ۵۰ کتاب ویژه دفاع مقدس منتشر می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود یکی از ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس با حضور نویسندگان و خانواده معظم شهدا که عنوان کتاب مربوط به آن‌ها است اعلام کرد و افزود: هر روز از ۲ تا سه عنوان کتاب دفاع مقدس با حضور نویسندگان و خانواده‌های معظم شهدا رونمایی می‌شود و از آنان تجلیل می‌شود و تا پایان هفه دفاع مقدس نیز ادامه خواهد داشت.

باباخانی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نشر کتاب ویژه دفاع مقدس است، گفت: سالیانه حدود ۵۰ عنوان کتاب از نویسندگان استان در خصوص دفاع مقدس منتشر و رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.