شاعر نام آشنای کشورمان گفت: افرادی که به پیاده روی اربعین می‌روند، از لحظه‌ای که قدم در این راه می‌گذارند انگار دیگر روی زمین نیستند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، چند سالی است که اربعین حسینی با همایش پیاده روی جهانی شور و حال دیگری دارد. مسلمانان و شیعیان از سراسر جهان در این همایش باشکوه و معنوی شرکت می‌کنند.

اما امسال ویروس منحوس کرونا، مانع از آن شد که مردم جهان بر گرد کربلای معلا جمع شوند و برای چند روز هم که شده معنای نژاد، قومیت، پولدار و فقیر از بین برود و دلدادگان امام حسین (ع) از هر قشر در یک مکان و در یک سطح زندگی کنند.

محمد مهدی سیار شاعر نام آشنای کشورمان که سابقه حضور در پیاده روی اربعین را دارد، در آستانه اربعین امسال و ممنوعیت سفر به دلیل کرونا به خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تقریبا تمام آن‌هایی که پیاده روی اربعین را تجربه کردند چنین احساسی داشتند که از لحظه‌ی ورودبه این راه، انگار دیگر روی زمین راه نمی‌روند و دستی آن‌ها را به این پیاده روی می‌آورد و در مسیر می‌برد.


بیشتر بخوانید: 


وی افزود: سهولت و عافیت پیش بینی نشده‌ای در مسیر پیاده روی اربعین وجود دارد. با اینکه فرد از قبل گمان می‌کند ورود به کشوری غریب بدون هماهنگی‌هایی که باید انجام دهد و نیاز‌های روزمره‌ای که در سفر دارد برایش سخت خواهد بود، اما پس از ورود سختی‌هایی که پیش بینی می‌کرد به آسودگی عجیبی تبدیل می‌شود.

این شاعر ادامه داد: در عین اینکه فرد مسیری طولانی را طی می‌کند یک حس عافیتی در مسیر پیاده روی اربعین وجود دارد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار