تجلیل از ۹۷ ایثارگر کمیته امداد استان اردبیل

۹۷ نفر از امدادگران ایثارگر کمیته امداد استان اردبیل به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل در مراسم تجلیل از امدادگران ایثارگر کمیته امداد استان که از طریق ویدئو کنفرانس و به صورت نمادین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی با حضور جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار شد، گفت: ۹۷ نفر از امدادگران این نهاد در جنگ تحمیلی حضوری فعال و نقشی تاثیرگذار داشته‌اند.

او با اشاره به اینکه کمیته امداد استان اردبیل دارای ۸۷ رزمنده و امدادگر ایثارگر است که از سه ماه تا سه سال در جنگ تحمیلی حضور داشته‌اند، بیان کرد: ۹ خانواده شهید و یک آزاده نیز در دوران دفاع مقدس با جانفشانی‌های خود نقش بسزایی را در اقتدار ملی ایفا کرده‌اند.

دشتی با بیان اینکه امدادگر شهید «حمدالله درجزی» از جمله افرادی است که پس از مجاهدت‌های مستمر در دفاع مقدس، به شهادت رسید، افزود: «شهید درجزی» در سال ۶۱ و در منطقه شرهانی به شهادت رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به نقش مهم امدادگران این نهاد در طول جنگ تحمیلی، گفت: امدادگران ایثارگر در کنار سایر اقشار مردمی و آحاد مختلف جامعه، علاوه بر رفع محرومیت و رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان، حضوری فعال در جبهه‌ها داشتند.

او با بیان اینکه علاوه بر حضور امدادگران ایثارگر در جنگ تحمیلی، کمیته امداد استان اردبیل در پشت جبهه نیز فعالیت‌های چشمگیری داشته است، افزود: پشتیبانی از رزمندگان و جمع‌آوری کمک‌های مردمی را می‌توان از جمله فعالیت‌های این نهاد در دفاع مقدس برشمرد.

دشتی با اشاره به اینکه کمیته امداد در کنار ترویج فرهنگ انفاق و احسان، گام‌های بلندی را نیز برای نهادینه‌ ساختن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برمی‌دارد، بیان کرد: این امر مهم در بر گیرنده ارتقای همبستگی اجتماعی است که پس از دفاع مقدس نیز شاهد یاری‌رسانی مردم نیکوکار به اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه جانبازان و ایثارگران بسیاری در این نهاد در حال خدمت به محرومان و مستضعفان جامعه هستند، گفت: همچنان با روحیه جهادی به خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر خدمت‌رسانی می‌کنیم تا شاهد رفع فقر و محرومیت در سطح استان اردبیل باشیم.

او با اعلام اینکه آشنایی نوجوانان و جوانان تحت حمایت با ایثارگری و رشادت‌های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس از برنامه‌های مهمی است که مدنظر قرار داده‌ایم، بیان کرد: امدادگران کمیته امداد به دلیل رسیدگی به رفع مشکلات محرومان و مستضعفان جامعه همواره در جهاد هستند که در کنار این مهم، ارتقای سطح فکری و فرهنگی مددجویان را نیز در اولویت فعالیت‌ها قرار داده‌اند.

دشتی با بیان اینکه در دوران کنونی و با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز دانش‌آموزان نیازمند به تبلت از نیکوکاران خواستاریم تا یاریگر آینده‌سازان کشور باشند، افزود: در قالب طرح «شور عاطفه‌ها» آماده دریافت کمک‌های مردمی برای رفع نیازهای اساسی دانش‌آموزان تحت حمایت هستیم.

انتهای پیام/ع




 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.