چه کسانی باید برای دریافت یارانه آزمون وسع دهند؟

بهارستان‌نشینان درصددند تا قانون و مصوبه جدیدی به منظور تغییر در شرایط کمک‌های مالی دولت به مردم ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دغدغه‌های معیشتی نمایندگان مجلس یازدهم کماکان ادامه دارد و بهارستان‌نشینان درصددند تا قانون و مصوبه جدیدی به منظور تغییر در شرایط کمک‌های مالی دولت به مردم ایجاد شود تا جایی که چند روز پس از تصویب طرح تأمین کالاهای اساسی، مجلس بار دیگر به طرح پرداخت یارانه نقدی ورود کرد تا این بار افراد جامانده از طرح هدفمندی یارانه‌ها، بار دیگر امکان دریافت این یارانه را پیدا کنند. البته این پیشنهاد یکی از بندهای الحاقی طرح تامین کالاهای اساسی بوده و با تصویب آن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف به بررسی اعتراض افرادی که یارانه آنها قطع شده و همچنین برگزاری آزمون وسع خواهد شد.

چه کسانی باید برای دریافت یارانه آزمون وسع بدهند؟/

جاماندگان دریافت یارانه چه کسانی هستند؟

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس معتقد است که  برخی از افراد مددجوی کمیته امداد یارانه دریافت نمی‌کنند در حالی که یارانه حامل‌های انرژی چندین مرتبه افزایش یافته است. براساس قانون هدفمندی یارانه‌ها، یک دوم حاصل از افزایش حامل‌های انرژی باید به مردم پرداخت شود، اما پرداخت نشده و به طور مداوم با افزایش قیمت خدمات و کالاها مواجهیم و هر دستگاهی قیمت‌ها را در حوزه خود افزایش می‌دهد.

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه این پیشنهاد در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه است، اظهار کرد: متأسفانه در زمان ثبت نام یارانه‌ها، برخی از مردم به دلیل عدم دسترسی به سیستم‌های اینترنتی و مراکز ثبت نام از ثبت نام جا ماندند. از سوی دیگر برخی از مردم امکان مراجعه به سازمان هدفمندی یارانه‌ها در تهران را ندارند، بنابراین در این پیشنهاد امکان آزمون وسع وجود دارد، یعنی باید افراد اول ثبت نام کنند، سپس از آنها آزمون وسع گرفته شده و در نهایت به نیازمندان پرداخت می‌شود.

چه کسانی باید برای دریافت یارانه آزمون وسع بدهند؟/

چه افرادی واجدشرایط شرکت در آزمون وسع هستند؟

حال این سوال پیش می آید که مجلسی ها دقیقا کدام جامعه آماری را برای درخواست مجدد یارانه مدنظر قرار گرفته‌اند و منابع این طرح از کجا تأمین می‌شود.

محمد خدابخشی، نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: طبق این پیشنهاد سرپرستان خانواری که یارانه دریافت نمی‌کنند  و یا یارانه آنها قطع شده می‌توانند، دوباره برای دریافت این مقرری درخواست دهند اگر این افراد در آزمون وسع واجد شرایط شناخته شوند یارانه دریافت خواهند کرد.

وی افزود: اکنون تنها راه دریافت اطلاعات پیرامون جامعه هدف  بانک اطلاعاتی رفاه ایرانیان بوده که در اختیار وزارت کار قرار دارد و در این بانک اطلاعاتی درآمد، دارایی، املاک، سفرهای خارجی و تراکنش‌های بانکی خانوارهای ایرانی مشخص بوده و با آزمون وسع  جامعه هدف مشخص خواهد شد، همچنین  منابع تامین مالی این طرح از محل فروش املاک مازاد دولتی خواهد بود.

وصل یارانه جاماندگان برای دولت بار مالی دارد/ شورای نگهبان کلیات این طرح را زیر سؤال می‌برد

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان درباره مصوبه اخیر مجلس با موضوع امکان درخواست مجدد یارانه گفت: گلایه‌های فراوانی از سوی مردم به مسئولان دولت و مجلس برای جاماندگان دریافت یارانه و یا قطع شدگان یارانه وجود دارد.

وی افزود: ممکن است به دلایل بسیاری دریافت یارانه از سوی یک سرپرست خانوار با مشکل مواجه شده باشد و یا ثبت اطلاعات ناقص، یارانه این سرپرست خانوار قطع شده باشد که این اشتباهات محتمل است و عملاً آن خانوار از لیست دریافت یارانه‌ حذف شده و تلاش‌های صورت گرفته از سوی آنها برای دریافت یارانه بی‌نتیجه بوده است.

قادری با بیان اینکه  مصوبه مجلس برای دولت بار مالی دارد، تصریح کرد: ممکن است که شورای نگهبان کلیات این طرح را زیر سؤال ببرد و حتی به طرح تأمین کالاهای اساسی که قرار است با فروش اموال و دارایی‌های دولت به مرحله اجرا درآید هم تسری کند.

وی افزود: اگر شورای نگهبان به طرح تأمین کالاهای اساسی ایراد اصل ۷۵ (داشتن بار مالی برای دولت) بگیرد، نمایندگان مجلس می‌کوشند این طرح را در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته و برای سال آتی آن را تصویب کنند. ضمن اینکه اگر بر نظر خود اصرار کنیم تعیین تکلیف این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام مشخص خواهد شد.

چه کسانی باید برای دریافت یارانه آزمون وسع بدهند؟/

از آنجایی که افزایش تعداد یارانه بگیران برای دولت بارمالی ایجاد می‌کند  ممکن است پیشنهاد مجلس در راستای درخواست مجدد یارانه در شورای نگهبان رد شود،  بنابراین  به نظر می‌رسد که بهتر بود مجلس به منظور  چنین اقدامی در ابتدا  نظر مثبت دولت را در مساله تامین منابع و شیوه اجرا  جلب می‌کرد. البته این طرح در صورت  چراغ سبز شورای نگهبان نیز ابهاماتی دارد، چرا که در آن صورت در  آینده باید شرایط بررسی وضعیت کسانی که از دریافت یارانه جامانده‌اند فراهم شود و افراد متقاضی در آزمونی شرکت کنند که دریافت یارانه منوط به عبور از آن خواهد بود.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۴:۵۶ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
پس این آزمون چ زمانی برگزار میشه آخه؟
Iran (Islamic Republic of)
ب..ه
۰۰:۴۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۹
سلام چه بی صبرانه منتظر یارانه جدید هستم اگر بدانید تو چه وضعیتی زندگی میکنم خونه هام اقساطی چون پول قسط نداشتم رفتم یارانمو با معیشتی رو گذاشتم برا قسطا بااین حساب بازم هر ماه ۳۵تومن کم میاد اونا هم دارن روهم تلمبار میشن حالا نه یارانه دارم نه هیچ کمکی از هیچ نهادی دارم با ۲تا بچه قدو نیم قد نه میتونم با بچه ها کار کنم نه هیجو هیچ با بدبختی روزگارمو شب میکنم فقط خدا میدونه چی میکشم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۰ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
من شاگردتاجرافغان توی صرافی بودم برای برج یک میلیون تومان چون حساب افغانها با مدت ویزا تمدیدی هست به من گفت دو حساب تو بانک صادرات براش باز کردم تا سال گذشته که یارانه ام قحط شد منم از کار بیرونم کردن حسابهایم را بستم هیچی به اسم من نیست هرچی رفتم دفترپیشخوان و فرمانداری یارانه ام را نمیدن
Germany
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
باسلام ، بجای گدا پروری اگه صادق هستین ، جلوی اختلاس ها ، رانت ها ، دادن ارز ۴۲۰۰ تومان به افراد خاص جهت وارد کردن کالاهای اساسی و....... بگیرید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
بابا خجالت بکشین.بیا کنکور بزار کنکور فقر و بدبختی و نداری و گرونی و فساد و تورم و دزدی و اختلاس مسئولین و ..........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
آقا سلام
به منم معیشتی نمیدن این واقعا ظلمه ماشین ندارم یه خونه دارم به لطف خدا ولی ۱۵۰ میلیون به بانک بدهکار م خدایی اش درست نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
فقط یک جمله خدایا ریشه هر چی ظالمه بکن آمین یا رب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
یارانه مال همه مردمه ایرانه همه کشورا حتی شنیدم بیشتریارانه به مردمشون میدن پس اینکاراچیه دیگه بجای این کارا یارانه نقدیو افزایش بدین و
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
سلام من یک گارگر با دوتا بچه هیچ جا نرفتم توکشور خودم چی برسه به خارج خودتان برسی کنید فقط یک ماشین دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
اینها همش درآمد زایی برای دولته !!!!!!!!!!!!
اگه واقعا میخواهید کاری کنید بگید اینهمه بوجه که به اسم یارانه از بیت المال میگیرین چکار میکنید؟ به یک عده خاص دلار 4200تومنی میدید تا واردات کالای اساسی کنه وبعد به نرخ ارز آزاد به ملت بفروشه ! یارو خودش وزنش وبچه اش ماشین دارن از بنزین یارانه ای استفاده میکنند ولی خیلی از مردم حتی موتور سیکلت هم ندارن تا از بنزین یارانه ای استفاده کنند . و.... پس دم از عدالت واسلام نزنیم که اسم اسلام را تخریب میکنیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
آزمون وسع باید حق توضیح هم بدهید نه اینکه از مجلس انتظار داریم طرحی بگذارد که مثل معیشتی حق بازنشسته ضایع نشود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۳۲ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
سلام من دارای معلولیت شدیدومددجوی سازمان بهزیستی هستم متاسفانه بدلیل یک سری اشتباهات یک سال است یارانه من قطع شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
کلاس تقویتی،تست اضافی،داره، سوالاتش را توبازار میفروشن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۴۱ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
ازمون وسع نمیخواد همه کیلومترها زیر خط فقریم عمقمون از چاه نفت بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۵۶ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
همه نظر میدن به ما تعلق نگرفته اما هیچکس نمیگه یارانه آلان با نرخ تورم باید مبلغ حدود ۱ میلیون تومان باشه یا ... واقعا مردم رو سرگرم میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
عده ای هستن خونه دارن دوتا ماشین دارن دوتا زن مورد خونه هردوتاشون حقوق میگرین یعنی کارمند هستن ولی یارانه معیشتی میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
امان از ناعدالتی
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۷:۲۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
بی زحمت کنکور سراسری وسع برگزار کنید در سامانه الکترونیکی بینوایان و هر کسی نمرش زیر زیر زیر خط فقر شد و تحقیق کردید که داره راست میگه و تحقیقاتتون با جوابای سوالاتتون انطباق داره و راستگو و صادقانه گفته شما مسئولان هم موظفید وژدانا خداوکیلی از صفر تا صد زندگیش کمکش کنید تا به حد نرمال یک زندگی انسانی شرافتمندانه برسن بی منت و بدون اینکه توی بوقو کرنا بکنید و آبروشو از طریق فیلمبرداری و عکاسیاتون توی فضای مجازی و توی تلویزیون شبکه خبر ببرید .
والسلام و صلوات التماس دعا التماس دعا و التماس تفکر .
Finland
آشوربخشی
۱۷:۰۰ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
سلام
من یک کارگر ساده هستم به خدا هیچی از خودم ندارم نه ماشین نه خانه نه هیچی دیگه حقوقم در ماه دومیلیون وپانصدهزار هستش آخه این کجاش عدالته یارانه معیشیتی به من تعلق نمیگیره چرا آخه فقیر تر از من پیدا میشه
لطفا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
راضیه اسکندری
۱۶:۴۶ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
من راضی ام یک ماه بیاین بمونین تو خونه ما و ببینین با چه بدبختی داریم زندگی میکنیم ب ما حتی معیشتی هم نمیدین ۱۳ ساله ازدواج کردم و مستاجرم تا حالا هیچ گونه سفر داخلی نداشتم چه بماند ب خارجی نه ماشینی دارم نه خونه و نه مغازه. هیچی ب هیچی بعد ما معیشتی نمیدین ولی ب دورو وری هامون که خونه ماشین و.... دارن تعلق گرفته
فقط خدا باید ب داد من و امثال من برسه
Iran (Islamic Republic of)
میلاد غلامی
۱۶:۴۲ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
سلام چرا ب من یارانه معیشتی نمیدن نه مغازه دارم نه خونه و نه ماشین و ۱۳ ساله مستاجرم نمیدین ب من که واقعا نیاز دارم نمیدین ولی ب همه کسانی که پول و خونه و ماشین و... دارن میدین این چه عدالتی چه قانونیه
Iran (Islamic Republic of)
میرمهدی قوامی
۱۶:۳۹ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
موقعی که ترامپ از از برجام خارج شد قیافه روحانی مثل قیافه من زمان جاموندن از یارانه شده بود
Iran (Islamic Republic of)
میرمهدی قوامی
۱۶:۳۶ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
مگه سال نودوسه که خیلی از عشایرا و کشاورزان وکارگران از یارانه جا موندند آزمون وسع دادند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
همه راضی هستن که سرکشی شود بر حساب ها و املاک و دارایی، آیا مسیولین شمارا هم حاضر هستید؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۱۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
فقط لطفا حوزه های آزمون را زیاد کنید سر صف نمونیم!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
اونقدر دولت کارش بیحساب کتابه که الان دخترم ازدواج کرده میترسه بره یارانشو جداکنه چون صددرصددولت رایانه ماروهم قطع میکنن به اوناهم یارانه نمیدن مثله خیلی اززوجهای جوان که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
یارانه حق همه مردم ایران هست، باید به همه پرداخت بشه، واقعا بی عدالتی هست که افرادی رو به خاطر تراکنش بانکی ،یا ماشین یا خونه از دریافت محروم می کنند،
مسلما هستند کسانی که تراکنش بانکی بالایی دارند ولی دارند به زحمت زندگی رو می گذرانند.
مثلا تو این تورم اگه کسی دچار بیماری بشه برا خرید دارو تراکنش بانکی سر به فلک میگذاره،
مسلما این بانک های اطلاعاتی که از طریق اون آزمون وسع می گیرند ،دقیق نیست و این امر باعث بی عدالتی میشه
تراکنش های مقطعی و یا دارایی هایی که موقت هستند باعث حذف یارانه معیشتی خانواده من شده است ک اعتراض هم فایده نداشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
آیا آزمون وسع بصورت تستی است یا شفاهی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
باید بری قلمچی ثبت نام کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
آیا آزمون وسع بصورت تستی است یا شفاهی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
آیا آزمون وسع بصورت تستی است یا شفاهی؟
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۱۳:۱۰ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
آزمون وسع قبول ولی باتورم چند درصد نباید برای کارمندان ازمون وسع نباید انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۱۳:۱۰ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
آزمون وسع قبول ولی باتورم چند درصد نباید برای کارمندان ازمون وسع نباید انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
رستم
۱۳:۰۸ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
سلام لطفایارانه کالاهای اساسی واریزکنیدمردیم ازگرسنگی مردیم
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۲:۵۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
همسر بنده در دو ماه گذشته به خاطر كرونا مجبور به استعفا شد و بار مشكلات بنده بيشتر شد و متاسفانه در طرح معيشت ما باز مانديم و اين يارانه از ما سلب شد لذا تقاضا داريم كه با تغييراتي كه در ساختار درآمدي من پيش آمد از درآمد خاناده كاسته شده است كه قطعا در طرح مشمول ميشوم كه دوباره اين راستي آزمايي دوباره انجام شود تا در اين طرح قرار گيرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
بچه ها کسی میدونه آزمون وسع از کدام قسمت میگیرن به ما هم برسونید
Iran (Islamic Republic of)
ااملی
۱۲:۱۱ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
مردم بدبخت ساکت میخواهم سوالات را توزیع کنم
1- ایا موتورسیکلت یا دوچرخه دارید؟ درصورتی بگید بله یارانه قطع میشه بگید بنز داریم ودرشمال تهران ویلا یارانه برقرارمیشه
2- اگر پرسیدن کارگری یا کارمند؟ بنویسید کارمند اگر بگوئید کارگر یارانه قطع میشه
3- حداقل حقوق ودرامد ماهیانه؟ بنویسید ماهی 15تومن بالااگر بنویسید ماهی 1/800اونم هر10ماه پرداخت میشود یارانه تعلق نمیگیره
4- اگه پرسیدن منزل استیجاری یا شخصی؟ بنویسید شخصی واگر بنویسید استیجاری یارانه تعلق نمیگیره
5- میپرسن چند سرعائله داری ایا دختر وپسر بیکار داری؟
بگوییدفرزند وگرنه بگه بگوئیدفرزند وهمه بیکارند میگویند اینها مولد خوبی نیستند ویارانه تعلق نمیگیره
6-اگر پرسیدن با همین یارانه 1/5دلار ماهیانه چیکار میکنی نگویید صرف نون لواش میکنیم بگوئید برای کارافرینی وبخش تولید بکار میگیریم وگرنه یارانه تعلق نمیگیره
این سوالاتی هست که باید اونچه من گفتم پاسخ بدهید اگر یکی دوتا را اشتباهی گفتید با تک ماده قبولید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
اقای املی اجازه من بیکارم بخاطر کرونا اخراج شدم من چطوری ازمون وسع را پاسخ دهم؟
جواب املی چون قرار هست بیمه بیکاری تعلق بگیره مستحق یارانه نیستی بذارید افرادی که نجومی بگیر هستند میگیرند
Iran (Islamic Republic of)
Ali.r
۱۲:۰۲ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
بیچاره کسانی مثل من که بیکارم و هرروز استرس وارد میکنن این مبلغ ناچیز رو که ممکنه قطع کنن .به فکر مردم باشین عمر کوتاهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
بسه دیگه اینقدر برای شندغاز با کرامت مردم بازی نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
یارانه من را که بازنشسته قدیم هستم و حقوقم زیر خط فقر است را قطع کرده اند درسته ارزش یارانه به اندازه قبل نمی باشد و تاثیر آنچنانی در معیشت ما ندارد اما بیشتر از آن بی عدالتی در پرداختها ما را رنج می دهد امیدواریم مسئولین به این مهم توجه کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
یارانه برای همه است
Iran (Islamic Republic of)
جواد قاسمی
۱۰:۱۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
پول خود مردم رو با منت گذاشتن به مردم دادن چه معنی داره؟
این پول حق مردمه و هیچگونه حرف و حدیثی هم نداره
نکنه مسئولین به فکر اختلاس جدید هستن و میخوان منابع اون رو اینجوری تامین کنند، نترسید دوستان، ایران اینقد پولدار هست که نیازی به نقشه کشیدن به یارانه نداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۲:۳۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
تراز حقوق نجومی را با حقوق کارمند و کارگر یکسان سازی کنید دیگر نیازی به پخش یارانه نیست چون بخش عظیمی از جامعه از هرم دریافت خارج میشوند..... اگر خیلی به فکر معیشت ملت هستید از خودتان شروع کنید امتیازات خودتان را با امتیازات تعداد کثیری از کارکنان دولت و کارگران یکسان سازی کنید بخش وسیعی از ملت از دریافت یارانه حذف خواهند شد شما با عمل به عدالت به حدیث پیامبر(ص) عمل کنید که فرمودند: مردم مانند دندانه های شانه با هم یکسان و برابرند...... شما اصل تبعیض طبقاتی را از بین ببرید نیازی به پخش یارانه نیست شما ربا و نزول را از بانکداری باصطلاح اسلامی حذف کنید نیازی به یارانه نیست بنابراین اگر طبق اصول حکومت ناب محمدی(ص) و اسلامی با مردم رفتار شود دیگر نیازمندی باقی نمی ماند که برای تقسیم یارانه به دنبال آنان بگردید...............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
یارانه های نا ملموس سوخت و ...... بیشتر به جیب توانگران میرود تا مستضعفین .
Iran (Islamic Republic of)
بوانات
۱۰:۰۷ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
سلام. اول اینکه اگر طرحی قطعی نشده و به تصویب دولت نرسیده چرا منتشر میکنینید
دوم جاماندگان یارانه دقیقا چکار کنند کجا برند ثبت نام کنند چطور آزمون وسع بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
یارانه منه بازنشسته را با یک فرزند بیکار در خانه با حقوق زیر خط فقر قطع کرده اند و اعتراض من هم نتیجه ای نداشته صرفا به این خاطر که گردش حساب فرزندم بالا بوده اما فرزندم از روی بیکاری و نداشتن پول اقدام به خرید وفروش موبایل برای دوستان آشنایان انجام میدهد تا درصدی از آن را به عنوان کارمزد عایدش شود و آنها با اعتماد به پسرم پول موبایل را در کارت پسرم برای خرید واریز می کنند و این تراکنش باعث قطع یارانه من شده و علی رقم این توضیحات توجه ای نشده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
ازخودتان هم آمون وسع بگیرید ببینیدخودتان هم نیازمندید
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۹:۳۸ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
یارانه سوخت به ما نرسید چون خود من از خانواده جدا نشده بودم (از اونجایی که خودم شاغل هستم درآمد من هم به عنوان جمع درآمد خانوار درنظر گرفته شد).
یه سوال دارم، چرا فقط درآمدها رو محاسبه کردین و مخارج رو محاسبه نکردین؟ (من خودم به شخصه ماهی حدود 4 میلیون خرج دوا و دکتر خودم میشه)
فقط بلدین حق مردم رو بخورین!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
نمیشه یارانه هر فردی رو حداقل نود تومن بدین چون الان پوشاک بچع صدوده بیست تومنه واقعا تواین شرایط که همه چیز گرون شده این یارانه ها برلزندگی مردم نمیصرفه واقعا حتی پول اجاره خونشونم نمیشه این یارانه ها!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
شمانمیتونید خوب راازبد راتشخیص بدهیدبه خداوندی خداکسایی رادرفامیل داریم که میلیاردی درامد دارند ویارانه ومعیشتی میگیرند به خداانصاف نیست این حق همه مردم میباشد ازماراچندسالی هست که قطع کردید منم به این چندرغاز نیازدارم اخه ظلم وبی عدالتی تاکی
Iran (Islamic Republic of)
باقرخان سالار ملی
۰۹:۲۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
ببخشید آزمون وقتش کی هست سوالات تستیه یا تشریحی از کجا میشه سوالات رو دانلود کرد. من چند ساله پشت کنکوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
این یارانه باید گذاشت لبه کوزه ابشو خورد این پول یکماه برق و گازه حساب کنید حقوق ناچیز مردم و پول نت ماهیانه اب و برق و گاز مخارج خودرو و سوختش خرید پوشاک کرایه خونه مالیات شارژ کیف و کفش زن و بچه خرج خود مرد خرید نون و کالاهای واجبی روزانه و..........در صورتی که قدیما کار میکردن خونه میخریدن ماشین میخریدن پس انداز میکردن دختر بیرون میکردن جهزیه میدادن واسه پسر خونه میخریدن همه شاد دستشون پر پول بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
باسلام بنده کارمندهستم یعنی زیرخط فقر بعد بخاطراینکه وام ساخت مسکنی که توی سیل فروردین 98اتفاق افتادوبهم وام دادن یارانه معیشتی برا من واریزنشده حالا توروخدا بیاین تمام دارایی منو بررسی کنید ببینم مستحق صدقه هم هستم یانه؟ تمام فرشو اموالم زیرگل ولای داغون شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
آزمون وسع !؟
مگر صدقه است !؟
این یارانه قرار بود سهم هر ایرانی از درآمد های نفتی دولت باشد !
چیزی که امسال اقای آخوندی و حسن روحانی به شدت با آن مخالف اند
این دولت برخلاف شعار هایش فقط دست بگیر دارد و میخواهد ملت فقیر باشند
واژگون هم برای این است که به دشمنان بفهماند چه قدر در این کار موفق بوده است
مثل عکسی که با افتخار از یک ایرباس وارداتی گرفتند و گفتند این فتح الفتوح برجام است .
و دشمنان با دیدن این عکس ها و شنیدن این اخبار کار زار فشار حد اکثر را شروع کردند وا ز برجام خارج شدند .
ما چوب حماقت حالمان خود را می خوریم
شاید هم جزای انتخاب اشتباه مان را می دهیم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
خخخخ این دیگه چه صیغه ایه ناموسا ازمونشو با دستگاهای اجرایی برگذار کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
خخخخ این دیگه چه صیغه ایه ناموسا ازمونشو با دستگاهای اجرایی برگذار کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
کسی که 20متر آپارنمانش بزرگتر شده و توی یک مقطع ترکنش مالی داشته تکلیفش چیه فوری باید قطع کنن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
یارانه حق تک تک مردم کشور است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
برای ثروتمندان نه.
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۰۹:۴۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
در حال حاضر که برخی افراد با داشتن چندین ملک مرغوب و ماشین و درآمد بالا و .... چون همه را از قبل داشته اند و یا سرپرست خانوار بلد بوده چگونه قانون را دور بزند و همه خریدهای جدید را به نام همسر و فرزندان زده دریافت می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
یارانه
۰۸:۰۲ ۱۷ آبان ۱۳۹۹
سلام در این ازمون رفاه سنجی وامی رو که از بانک‌گرفتم ۵۰ تومن رو واسم گردش مالی حساب کردن ولی نمیدونن که به جای ۵۰ تومن باید ۷۰ تومن پس بدم اون رو حساب نکردن و یارانه معیشتی بهم ندادن.نه خونه دارم نه ماشین.ولی افرادی هستن که مولتی میلیاردر هستن بهشون معیشتی میدن .این ازمون سنج رفاهی کیه
آخرین اخبار