شمس: فدراسیون فوتبال در حق فوتسال نامردی می‌کند/ فوتبال‌مان بهتر است ۲ سال تعلیق شود

عضو کمیته فنی فوتسال گفت: فدراسیون فوتبال در حق فوتسال نامردی به خرج می‌دهد، آن‌ها چگونه می‌خواهند ۳۰۰ میلیارد تومان پول ویلموتس را پرداخت کنند؟

حسین شمس سرمربی سابق تیم ملی و عضو کمیته فنی فوتسال در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه آیا قصد دارد دوباره در فوتسال سرمربیگری کند یا خیر اظهار داشت: سن من دیگر از این کار‌ها گذشته و الان بچه‌هایی که روزی من سرمربی آن‌ها بودم در تیم‌های مختلف بر روی نیمکت نشسته اند. افرادی مثل وحید شمسایی، محمد کشاورز، جواد اصغری مقدم و علیرضا افضل  یک روزی بازیکنان من بوده اند و به طور کلی می‌توان گفت از ۱۴ سرمربی که در لیگ برتر حضور دارند، حدود ۱۰ نفر از آن‌ها بازیکنان خود من بودند، بنابراین اصلا به دنبال مربیگری نبوده و بیشتر دوست دارم در امر مشاوره به تیم‌ها کمک کنم. همان گونه که الان بیشتر بچه‌ها با من تماس می‌گیرند و سعی می‌کنم مشاوره خوبی به آن‌ها بدهم.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال درباره اینکه آیا تیم ملی می‌تواند دوباره در جام ملت‌های آسیا مقام قهرمانی را کسب کند بیان داشت: ابتدا باید این نکته را بگویم که متاسفانه در چند روز گذشته اخبار ناخوشایندی را از تیم ملی فوتسال می‌شنویم. برای مثال محمد هاشم زاده مربی تیم ملی پس از ۷ سال حضور در کادر فنی تیم ملی فوتسال، تصمیم می‌گیرد که از کادر فنی تیم ملی کناره گیری کند. هاشم زاده وقتی در تیم ملی حضور داشت، در بخش آنالیز موفق شد بسیار خوب کار کند، اما به خاطر آنکه صاحب خانه اش او را جواب کرده بود مجبور شد به باشگاهی برود که بتواند پولی دریافت کرده تا بتواند از این طریق بدهی صاحب خانه اش را پرداخت کند. در کجای دنیا اینگونه مشکلات وجود دارد؟ چرا فدراسیون فوتبال هنوز موفق نشده پاداش بازیکنان ما را پرداخت کند؟ در صورتی که آدم‌هایی در این فوتبال حضور داشتند که توانستند ۳۰۰ میلیارد، ۳۰۰ میلیارد از این فدراسیون پول بگیرند. سوال من این است اگر در فدراسیون فوتبال پولی وجود ندارد، پس چرا برای این افراد است و اگر پولی وجود دارد پس چرا پاداش معوقه بازیکنان تیم ملی را پرداخت نمی‌کنند؟!

او افزود: بانوان فوتسالیست ما از سال ۲۰۱۸ چیزی در حدود ۲۲ میلیون تومان طلب دارند که هنوز فدراسیون فوتبال این پول را پرداخت نکرده است. من بار‌ها این موضوع را گفته ام که تو را به خدا فدراسیون فوتبال را از فوتسال جدا کنید و بگذارند که فوتسالیست‌ها خودشان به صورت مستقل کار کنند. جالب است در مسابقات فوتسال جوانان آسیا که در تبریز برگزار شد، داوود پرهیزگار رئیس کمیته فوتسال از کنفدراسیون فوتبال آسیا ۷۰۰ هزار دلار پول گرفت که از این رقم ۴۰۰ هزار دلار آن را ذخیره کرد. اما بعد‌ها شنیدیم که آن ۴۰۰ هزار دلار را فدراسیون فوتبال بابت پول ویلموتس خرج کرده است. در صورتی که اگر می‌گذاشتند این پول باقی بماند ما می‌توانستیم با آن پاداش آقایان و بانوان را پرداخت و همچنین می‌توانستیم بازی‌های دوستانه بسیار خوبی را برای تیم ملی هماهنگ کنیم.

شمس: فدراسیون فوتبال در حق فوتسال نامردی می‌کند/ فوتبال‌مان بهتر است ۲ سال تعلیق شود

او ادامه داد: چرا فدراسیون فوتبال تا این حد در حق فوتسال نامردی می کند؟ آن‌ها چگونه و به چه روشی می‌خواهند ۳۰۰ میلیارد تومان پول ویلموتس را پرداخت کنند؟ من معتقدم بهتر است فدراسیون فوتبال به مدت ۲ سال تعلیق شود و هیچ کاری انجام ندهد تا بتواند ۳۰۰ میلیارد تومان پول ویلموتس را پرداخت کند.

شمس همچنین درباره آخرین وضعیت برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا گفت: دولت کویت اخیرا اعلام کرده که رفت و آمد در شهر از ۵ صبح تا ۵ بعدازظهر است و از این ساعت به بعد کسی حق رفت و آمد در سطح شهر را ندارد. همچنین با توجه به اینکه موج سوم کرونا هم در دنیا به راه افتاده، من بعید می‌دانم که امسال جام ملت‌های آسیا برگزار شود. شرایط بسیار سخت است و به نظر من کنفدراسیون فوتبال آسیا این بازی‌ها را سال بعد برگزار خواهد کرد. همچنین در این مدت فدراسیون فوتبال تدبیر بسیار خوبی را به کار گرفت و قرار شد به جز تیم ملی فوتبال، بچه‌های فوتسال هم ۲ بازی دوستانه با تیم ملی ازبکستان انجام دهند که به نظرم کار بسیار ارزشمندی بوده و همچنین قرار است بعد از این رقابت‌ها، ملی پوشان کشورمان ۲ بازی هم قبل از جام ملت‌ها برگزار کنند تا بازیکنان با آمادگی بالایی به این مسابقات بروند.

عضو کمیته فنی فوتسال درباره مسابقات فصل بعد لیگ برتر و اینکه شانس کدام تیم برای قهرمانی بیشتر است؟ بیان کرد: اگر تیمی مثل کراپ امسال در لیگ برتر حضور نداشت، به طور قطع می‌شد گفت که قهرمانی باز هم بین مس سونگون و گیتی پسند خواهد بود. اما پس از به میدان آمدن تیم کراپ و همچنین تیم‌های دیگر مثل سن ایچ و فرش آرا، به جرات می‌توان گفت که امسال سالی است که در رقابت‌های لیگ برتر مدام با شگفتی‌ها رو به رو خواهیم شد و قهرمانی از پیش تعیین شده نخواهد بود. پیش بینی من این است که فصل بعد ۶ تیم شانس قهرمانی در لیگ برتر را دارند و امسال مسابقات از حالت ۲ قطبی بودن خارج شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار