رونمایی از ۲ پرده جدید ایثارگری و جانفشانی کرمانشاهی‌ها در دوران دفاع مقدس

«رویا‌های نیلگون» و «چهل منزل تا خدا» ۲ پرده جدید از ایثارگری و جانفشانی کرمانشاهی‌ها در دوران دفاع مقدس است که رونمایی شد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ «رویا‌های نیلگون» و «چهل منزل تا خدا» ۲ پرده جدید از ایثارگری و جانفشانی کرمانشاهی‌ها در دوران دفاع مقدس است که رونمایی شد کتاب نخست زندگینامه بانوی رزمنده دفاع مقدس و دیگری روایتی از شهید مدافع حرم است.

مراسم رونمایی از ۲ کتاب «رویا‌های نیلگون» و «چهل منزل تا خدا» در حاشیه نمایشگاه دفاع مقدس در پارک شاهد شهر کرمانشاه برگزار شد.

رویا‌های نیلگون، مستند داستانی و زندگینامه «زهره قمری» از زنان فعال پشتیبانی دوران دفاع مقدس در استان کرمانشاه و کتاب چهل منزل تا خدا زندگینامه و خاطرات «ستار عباسی» شهید مدافع حرم به روایت همسرش «مینا عباسی» است که هر ۲ با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهیه شده اند. شهید ستار عباسی در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۹۴ در شهر حلب سوریه به شهادت رسید.

این ۲ کتاب همزمان با روز زن و مقاومت با حضور جعفر همتی، مشاوره استاندار کرمانشاه در امور ایثارگران و زهره رستمی، مدیرکل بانوان و خانواده استانداری رونمایی شد.

جعفر همتی افزود: خانواده‌های شهدا و ایثارگران سه استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان ایثارگری مضاعف داشته اند، زیرا نه تنها جگرگوشه‌های خود را به دل خطر فرستادند بلکه خود نیز همواره در معرض موشک باران و بمباران بودند.

 او گفت: مردم استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس هیچ هزینه‌ای هم برای دولت نداشتند و ساکنان غرب استان وقتی که از خانه و کاشانه خود آواره شدند، میهمان سایر هم استانی‌ها یا در بیغوله‌ها ساکن شدند تا امنیت بار دیگر به ایران برگردد.

همتی افزود: مادری که بچه اش تب کند با اینکه می‌داند روز بعد خوب می‌شود، اما از نگرانی و اضطراب تا صبح خواب به چشمش نمی‌رود؛ همسران و مادران شهدا، اما سه میلیون ایثارگر را راهی جبهه‌ها کردند که ۲۳۰ هزار نفر از آن‌ها شهید شد و استخوان هایشان برگشت.

او گفت: اگر مادران و همسران شهدا پا بر زمین می‌کوبیدند و مانع رفتن مردان خود به میدان نبرد با دشمن می‌شدند، آیا شهدا و ایثارگران می‌توانستند با خیال راحت عملیات کنند، پشت دوشکا بنشینند یا آرپی‌جی بزنند.

مشاور استاندار کرمانشاه با اشاره به حضور سه میلیون رزمنده در جنگ تحمیلی و تقدیم ۲۳۰ هزار شهید، ۶۰۰ هزار جانباز و ۴۰ هزار آزاده گفت: امنیت امروز ایران اسلامی مدیون جانفشانی شهدا و خانواده‌های آنان است و باید قدر آن‌ها را دانست.

همتی از همه زنان نویسنده خواست که دست به قلم شوند و درباره شهدا به ویژه زنان ایثارگر، واقعیت‌ها را روایت کنند، زیرا دشمن تمام تلاش خود را برای تحریف حقیقت‌های جنگ تحمیلی به کار گرفته است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار