امارات و یونان به دنبال توافق استراتژیک هستند

وزیر خارجه امارات اعلام کرد این کشور به دنبال شراکت استراتژیک با یونان به منظور حمایت از ثبات منطقه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات متحده عربی، در کنفرانس خبری مشترکی با «نیکوس دندیاس» وزیر خارجه یونان، از توافق استراتژیک ابوظبی با آتن سخن گفت. 

بن زاید در این باره گفت: سیاست‌های خارجه توسعه‌طلبانه چندین کشور‌ها در منطقه و مجاور آن سبب شده است بی‌ثباتی در این منطقه افزایش یابد. او در ادامه به تلاش‌های کشور خودش به همراه یونان اشاره کرد که به منظور ایجاد صلح و تحقق ثبات منطقه‎‎ای انجام می‌شود و گفت: این مساله همکاری مستحکم دو کشور برای حل نزاع‌ها در منطقه را می‌طلبد.

وزیر خارجه امارات در ادامه این نشست خبری به ستودن  نقش مثبت آتن در تلاش‌ها برای حمایت از صلح و ثبات منطقه‌ای پرداخت و گفت: رهبری امارات و یونان قصد ایجاد شراکت استراتژیک براساس صداقت و احترام متقابل دارد که این شراکت می‌تواند به پیشرفت هر دو کشور کمک کند. دو کشور در سال‌های گذشته تلاش‌هایی برای گسترش روابط دو جانبه داشته‌‌اند. 

او سطح همکاری دو کشور را در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی مورد ستایش قرار داد و به همکاری آتن و ابوظبی در زمینه مبارزه با تروریسم اشاره کرد.

همچنین وزیر خارجه امارات پنج‌شنبه با نخست‌وزیر یونان دیدار داشت و در این دیدار درباره روابط منطقه‌ای و بین المللی با یکدیگر گفت و گو کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار