توزیع هفت هزار تن کالا در لرستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون هفت هزار تن کالای اساسی تنظیم بازار در استان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، حجت الله بیرانوند اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزارو ۶۲۹ تن برنج و چهار هزارو ۶۷۷ تن شکر در استان توزیع شده است.

او بیان کرد: علیرغم توزیع کالا‌های اساسی، در بخش توزیع نذورات ویژه ماه محرم و صفر ۶۸۹ تن شکر و ۷۵۰ تن برنج تامین شده که تا پایان ماه صفر در استان توزیع می‌شود.

بیرانوند با اشاره به آمار خرید گندم و کلزا عنوان کرد: ۲۸۸ هزار تن گندم و ۲ هزارو ۹۸تن کلزا در سال جاری خریداری کرده ایم و ۹۳ درصد از مطالبات گندم کاران پرداخت شده است.

او ادامه داد: خرید سویا در استان طی روز‌های آینده آغاز خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان در خصوص کیفیت گندم‌های لرستان تصریح کرد: خوشبختانه گندم‌های تولیدی استان از لحاظ کیفیت وضعیت قابل قبولی دارند و در سال‌های اخیر به دلیل تلاش‌های صورت گرفته از سوی جهاد کشاورزی، آمار سن زدگی گندم‌ها نزدیک به صفر شده است.

بیرانوند اظهار کرد: باتوجه به اینکه گندم کیفی مناسب در اختیار کارخانجات آرد قرار می‌گیرد و نسبت به بهسازی و نوسازی واحد‌های آسیابانی استان اقدام شده، خوشبختانه شاهد ارتقاء کیفیت آرد در استان بوده ‍ایم و در کنار آن نظارت‌ها را در بحث استحصال آرد و بازرسی از واحد‌های خبازی بیشتر کرده ایم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گفت: با هماهنگی و برنامه ابلاغی از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران، سالیانه گندم لرستان به چندین استان کشور ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.