طرح یکپارچه سازی قرائت قبوض درقم اجرایی می‌شود

مدیرکل پست قم از طرح یکپارچه سازی قرائت قبوض مشترکان آب، برق و گاز به صورت پایلوت کشوری درقم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، ابوالفضل باقری منش، مدیرکل پست قم گفت: طرح یکپارچه سازی قرائت قبوض مشترکان آب، برق و گاز به صورت پایلوت کشوری درقم اجرایی می‌شود که به این منظور پایگاه داده واحد از مشترکان این شرکت‌های خدماتی در استان تجمیع شده‌است.

او با بیان این که لازمه اجرای این طرح ایجاد بانک اطلاعاتی واحد برای تمام مشترکان آب، برق و گاز است افزود: پایگاه داده ایجاد و اطلاعات دستگاه‌های خدماتی تجمیع شده و به اطلاعات مکان محور بر اساس کدپستی دسته‌بندی شده‌است.

مدیرکل پست قم ادامه داد: صحت سنجی اطلاعات تجمیع شده در بانک داده در حال انجام است که پس از نهایی شدن این موضوع، این طرح به صورت آزمایشی در مهرماه امسال در منطقه باجک (فرهنگیان) قم به صورت پایلوت اجرا و در صورت موفقیت آمیز بودن با رفع موانع احتمالی، در ماه‌های آینده درکل شهر قم عملیاتی می‌شود.


باقری منش، با بیان این که این طرح علاوه بر قم در اردبیل نیز به صورت پایلوت در حال عملیاتی شدن است، گفت: با توجه به شیوع کرونا و به حداقل رساندن تردد افراد به منازل، این طرح با محوریت کدپستی استانداردشده و تجمیع بانک‌های اطلاعاتی این شرکت‌های خدماتی انجام می‌شود.


او ادامه داد: با توافق انجام شده میان شرکت‌های خدماتی آب، برق و گاز، قرائت قبوض این سه شرکت به صورت یکپارچه و با مراجعه تنها یک مامور قرائت می‌شود که در این زمینه نرم افزار ویژه‌ای نیز طراحی شده است.


مدیرکل پست قم افزود: این طرح با نرم افزار طراحی شده و با محوریت اشتراک کدپستی ثبت می‌شود، ولی با توجه به اینکه تاریخ قبوض هر یکی از این خدمات متفاوت است، قبض‌ها به صورت جداگانه برای مشترکان ارسال می‌شود.


باقری منش با اشاره به اجرای طرح مهم جی‌نف در قم گفت: استان قم در زمره اولین استان‌هایی است که این پروژه را با موفقیت به پایان رسانده و مورد بهره برداری قرار داده که این طرح، بستر مناسب برای اجرای یکپارچه سازی قرائت قبوض را فراهم کرده‌است. 


او ادامه داد: سازمان‌های خدماتی با اتصال به پایگاه داده «جی نف» به عنوان یک زیرساخت مهم امکان به روزرسانی نشانی مشترکان خدمات آب، برق و گاز بر اساس کد پستی استاندارد شده در قالب طرح جی نف را دارند که این موضوع در استان با سرعت در حال انجام است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار