بانوی سقزی خانه خود را وقف کمک به ایتام کرد

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سقز از وقف سه دانگ یک باب منزل مسکونی توسط بانوی نیکوکاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، جهاندار امجدی رییس اداره اوقاف و امور خیریه سقز: یک مورد وقف جدید (سه دانگ یکباب منزل مسکونی به مساحت ۱۴۰ متر مربع و با ارزش ۲۵۰ میلیون تومان) توسط بانوی نیکوکار و خیراندیش سقزی در این شهر به ثبت رسید.

او با بیان اینکه از اول سال جاری تاکنون چند موقوفه جدید در روستا‌های سقز به ثبت رسیده است، افزود: هدف اصلی بانوی خیراندیش، برای وقف این منزل مسکونی، قرار دادن درآمد حاصل برای کمک به ایتام و کودکان بی سرپرست است.

امجدی با اشاره به اینکه در شهرستان سقز تعداد ۳۸۶ موقوفه وجود دارد که بیش از ۹۹ درصد این موقوفات برای رفع مایحتاج و نیازمندی‌های مساجد وقف شده‌اند، یادآور شد: این ششمین وقفی است که در سالجاری توسط خیرین سقزی به ثبت رسیده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سقز با بیان اینکه یکی از نشانه‌های تقوا، رعایت کردن حق وقف است و تقویت حس نوعدوستی و توجه به نیاز جامعه را به همراه دارد، اضافه کرد: وقف‌های قبلی برای رفع نیاز‌های مساجد و احداث خانه ماموستایان روستایی بوده است.

او نیات اجتماعی بخصوص کمک به فقرا و نیازمندان ایتام و کودکان و خانواده‌های بی سرپرست، دارو و درمان، ترویج قرآن و علم و دانش، دانشجویان و دانش آموزان و طلاب علوم دینی، نیاز‌های مساجد را از نیاز‌های ضروری در این شهرستان اعلام کرد.

امجدی گفت: امید است با حضور نیکوکاران در عرصه وقف و ثبت موقوفات با نیات صدرالاشاره شاهد خدمات رسانی هر چه بیشتر از طریق این سنت حسنه و ماندگار به جامعه باشیم.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.