تعداد مبتلایان کرونا در خوزستان رو به افزایش است

استاندار خوزستان گفت: آمار مبتلایان به کرونا در استان نسبت به ۲ هفته گذشته رو به افزایش است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: بیماریکرونا در استان کاملا مهار شده بود و آمار مبتلایان به این ویروس منحوس کاهش داشت، اما طی ۲ هفته گذشته روند ابتلا  به کووید ۱۹ افزایشی گزارش شد.

او با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی افزود: باید شرایط با جدیت کنترل و تمام شرایطی که مربوط به وضعیت قرمز است، اعمال شود همچنین همه مکلف و موظف هستند که این قوانین بهداشتی را در شرایط قرمز رعایت کنند و هیچ کس حق تخطی ندارد.

شریعتی بیان داشت: امسال مراسمی به مناسبت اربعین حسینی در سطح شهر نداریم و مطابق نظر مقام معظم رهبری، این مراسم‌ها در منازل برگزار می‌شوند همچنین در بهبهان نیز مراسم راهپیمایی روز شهادت امام رضا (ع) برگزار نمی‌شود و همه موارد باید رعایت و تجمعات نباید شکل بگیرد و باید از مراسم خاکسپاری و عروسی پیشگیری و زیارت اهل قبور نیز کنترل و جلوگیری شود.

استاندار خوزستان در ادامه گفت: بنا شد هرس کنوکارپوس‌ها با جدیت و سریع انجام شود، زیرا با اولین بارش‌ها در پاییز، معضل بیماری تنفسی به وجود می‌آید که با هرس درختان قابل کنترل است.

این مقام مسئول اظهار داشت: همچنین مقرر شد به آموزش و پرورش کمک کنیم تا نظارت جدی‌تری انجام دهد، اگرچه تعداد بیماران دانش‌آموز در خوزستان به علت کنترل‌ها کم بوده است و همه دانش‌آموزان مبتلا نیز شرایط بهبودی را پیدا کردند و باید مراقبت کنیم.

او بیان کرد: بنا شد صدا و سیما کمیته فرهنگی تشکیل دهد و سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی دوباره تبلیغات گسترده‌ای برای استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و حضور نداشتن در تجمعات انجام دهند تا شرایط را کنترل و مدیریت کنیم و تلاش کنیم که بر کرونا فائق باشیم.

شریعتی در پایان افزود: در مناطق حاشیه و کم‌برخوردار شرایط نامناسب‌تر است و باید حتما رعایت شود و از ماسک استفاده و دستگاه‌های اجرایی نیز در توزیع آن کمک کنند.

انتهای پیام/ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار