مازاد بر نیاز نیمی از تخم مرغ تولیدی آذربایجان شرقی

معاون مدیریت امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ۵۰ درصد تولید تخم مرغ در استان مازاد بر نیاز است و به استان‌های دیگر فروخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،بغدادچی معاون مدیریت امور طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون حدود ۱۲۹ واحد مرغداری تخم گذار با ظرفیت تولید روزانه حدود ۶ میلیون قطعه مرغ در استان در مرحله تولید یا پیش تولید هستند.

او گفت: روزانه به طور متوسط بیش از ۲۰۰ تن تخم مرغ در مرغداری‌های آذربایجان شرقی تولید و تنها نصف آن در داخل استان مصرف می‌شود.

بغدادچی با اشاره به مصوبه ستاد تنظیم بازار مبنی بر فروش هر کیلوگرم تخم مرغ به قیمت ۱۲ هزار تومان در مرغداری‌ها و ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان در مغازه‌ها گفت: همان طور که وزیر جهاد کشاورزی نیز اعلام کرد در روز‌های آینده به دلیل تامین نهاده‌های دامی از یک طرف و توقف صادرات تخم مرغ از طرف دیگر، شاهد کاهش قیمت این فرآورده خواهیم بود.

او افزایش هزینه‌های تامین نهاده‌های دامی و بهداشتی را از دلایل اصلی افزایش قیمت تخم مرغ دانست و گفت: بنا بر اعلام مالکان مرغداری‌های آذربایجان شرقی، در زمان حاضر هر کیلوگرم کنجاله ۱۴ هزار تومان خریداری می‌شود.

بغدادچی گفت: مالکان مرغداری‌های آذربایجان شرقی می‌گویند که هزینه تامین دارو و واکسن مرغ پنج برابر شده و همین موضوع قیمت تمام شده مرغ و تخم مرغ را بالا برده است.

آذربایجان شرقی در تولید تخم مرغ در کشور  جایگاه چهارم را دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار