رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خبر داد؛

مهار لکه‌های نفتی در سواحل قشم

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از رسیدگی قضایی به موضوع آلودگی نفتی در سواحل جزیره قشم و مهار لکه‌های نفتی ایجاد شده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، علی صالحی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: در پی انتشار تصاویری در فضای مجازی مبنی بر آلودگی گسترده نفتی در بخش‌هایی از نوار ساحلی جزیره قشم با صدور دستور قضایی، ادارات محیط زیست و بنادر و دریانوردی قشم مامور بررسی موضوع شدند که پس از تحقیقات میدانی، آلودگی نفتی در نزدیکی روستای رمچاه مشاهده و تائید شد.

صالحی افزود: با گزارش موضوع توسط ادارات متولی، در راستای احقاق حقوق عامه و به منظور صیانت از محیط زیست، موضوع از سوی دادستان عمومی و انقلاب قشم مورد بررسی قرار گرفت و شناور متخلف و منشاء این آلودگی شناسایی و دستور انتقال آن به محلی دیگر به منظور رفع مشکلات و بررسی‌های لازم صادر شد.


بیشتر بخوانید


او گفت: بلافاصله دستورات قضایی به منظور اعزام شناور‌های مخصوص جهت رفع لکه‌های نفتی به محل صادر شد و اقدامات لازم جهت جمع آوری تمامی آلودگی‌های ایجاد شده صورت گرفت.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه از گسترش آلودگی و تخریب محیط زیست در منطقه جلوگیری شد، افزود: بررسی‌ها به منظور تعیین میزان خسارات وارده و مقصران احتمالی ادامه دارد که نتایج آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.