فعالیت کشتارگاه مرغ در ممسنی

فرماندار شهرستان ممسنی، گفت: فعالیت کشتارگاه مرغ این شهرستان که از اردیبهشت امسال متوقف شده بود با همکاری برخی دستگاه‌ها و ادارات و همچنین پیگیری‌های مالک مجموعه از سر گرفته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، داود ایوبی فرماندار شهرستان ممسنی، بیان کرد: مشکلات این کشتارگاه مرغ از جمله موضوع نقدینگی، تامین اجتماعی، امور مالیاتی و همچنین زیست محیطی در کارگروه رفع موانع تولید شهرستان با حضور دستگاه‌های مرتبط بررسی و با همراهی این دستگاه‌ها این مشکلات رفع و فعالیت آنان آغاز شد.

او، تصریح کرد: به منظور توسعه بازار این مجموعه کشتارگاهی، مذاکراتی نیز با شهرستان‌های همجوار انجام شد که تولیدات آن در این شهرستان‌ها نیز عرضه شود.

ایوبی، با اشاره به وجود ۲۰ واحد مرغداری در شهرستان ممسنی ادامه داد: تولیدات این مرغداری‌ها می‌تواند پاسخگوی بخشی از نیاز بازار داخل باشد و از طرفی با راه‌اندازی خط دوم کشتارگاه مرغ از سوی مالک مجموعه در دست پیگیری است تا زمینه برای صادرات مرغ نیز فراهم شود.

فرماندار شهرستان ممسنی، میزان تولید این کشتارگاه را هر ساعت ۲ هزار قطعه مرغ برشمرد و افزود: در حال حاضر ۶۰ نفر در این واحد مشغول به فعالیت هستند که با راه‌اندازی خط دوم آن زمینه اشتغال ۳۰ نفر دیگر نیز فراهم می شود.

او، یکی از مشکلات شهرستان را نبود صنایع تبدیلی دانست و اضافه کرد: با توجه به ظرفیت و توانمندی شهرستان در حوزه محصولات باغی از جمله انگور دیم، از سرمایه‌گذاری در زمینه راه‌اندازی صنایع تبدیلی در این شهرستان حمایت و استقبال می‌کنیم.

ایوبی، اظهار کرد: به زودی شاهد آغاز فعالیت یک واحد تولیدی محصولات لبنی با ۳۶ نوع محصول در این شهرستان ممسنی هستیم.

شهرستان ممسنی به مرکزیت نورآباد در ۱۵۸ کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.