آمریکا بدون روتوش؛ از تحمیل جنگ علیه ایران تا تحریم‌های غیرانسانی

آمریکای شکست خورده در انقلاب ایران از حمله سراسری به این کشور حمایت می‌کند و حالا دیگر آمریکا دوست عراق به حساب می‌آمد و پشتیبانی بزرگ برای او در جنگ!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروزی‌های ایران در یکسال و نیم از آغاز جنگ، آمریکا را وادار به ورود مستقیم به جنگ کرد، اهمیت اتخاذ چنین سیاستی از سوی آمریکا زمانی روشن می‌شود که ضمن اجرای عملیات انسداد که اکنون به اعمال تحریم‌ها معروف است، از دستیابی ایران به تجهیزات و تسلیحات نظامی با هدف تضعیف اقتصادی و نظامی جلوگیری و کمک مستقیم و فروش تجهیزات به عراق را آغاز کرد.

در سال‌های اخیر با توجه به پیشرفت‌های نظامی کشور آمریکا جرات جنگ‌های رودرو را نداشته است، به همین دلیل در برهه‌های زمانی مختلف با فشار آوردن به مردم از طریق جنگ‌های فرهنگی و جنگ اقتصادی که با اعمال تحریم‌ها شدت بیشتری گرفته است، دشمنی هایش را عملی می‌کند.

راه انداختن جنگ تحمیلی ۸ ساله بزرگترین توطئه آمریکا بر علیه ایران بود

بیژن پروان، پژوهشگر تاریخ ایران در دوره اسلامی در رابطه با جنایت‌های آمریکا در ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی و زمان حال حاضر اظهار داشت: کشور ایران در دوره پهلوی دوم به عنوان، پایگاه اصلی ایالت متحده در منطقه خاورمیانه مطرح بود و اهمیت فوق العاده‌ای برای آن‌ها داشت.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها صرف نظر از مسائل اقتصادی، نفت، صادرات آمریکا به ایران، فروش سلاح، کلیه مرز‌های شمالی ایران از شرقی‌ترین منطقه شمالی در کپکان درگز، تا صفی آباد بهشهر و پایگاه جاسوسی آمریکایی‌ها در اردبیل را محلی برای جاسوسی از بزرگترین دشمنشان یعنی شوروی تبدیل کرده بودند.

پروان با اشاره به اینکه در منطقه خاورمیانه هیچ نقطه‌ای همچون ایران برای آمریکایی‌ها ارزشمند نبود، گفت: آمریکایی‌ها با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تمامی این موقعیت‌ها را از دست داده بودند، هرچند کشوری همچون عربستان برایشان نفع داشت، ولی همجواری با شوروی را برای آن‌ها از بین رفته بود.

پژوهشگر تاریخ ایران دوره اسلامی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، توطئه چینی‌های آمریکا علیه ایران آغازشد، گفت: یکی از بزرگترین این توطئه‌ها جنگ تحمیلی هشت ساله ایران و عراق بود که دنیای غرب علیه انقلاب نوپای ایران به راه انداخته بود و مشارکت و سهیم بودن آمریکایی‌ها در آن کاملا مشهود بود.

وی یادآور شد: ماهواره‌های آمریکایی هر هشت ساعت یکبار از مناطق فضای جنگی و جبهه‌های ایران تصاویری از جابجایی نیرو‌های ایرانی و تجهیزات آن‌ها تهیه و مستقیم و غیرمستقیم به عراقی‌ها منعکس می‌کردند.

پروان گفت: همچنین هم پیمانان اروپایی از جمله آلمان با مشارکت بیش از ۲۰۰ شرکت آلمانی برای تجهیز عراق به سلاح‌های شیمیایی، فرانسه با اجاره دادن هواپیما و خلبانان مزدور، دولت‌های عربی با حمایت‌های مالی و نیرویی از جمله تیپ‌های کماندویی سودان، هر کدام به نوعی در جنگ علیه ایران حمایت هایشان را اجرایی می‌کردند.

تاریخ ایران؛ تصویری تمام قد از آمریکا بدون روتوش/ از تحمیل جنگ علیه ایران تا تحریم‌های غیرانسانی

تحریم دارو توسط آمریکا برخلاف تمام اصول انسانی

پژوهشگر تاریخ ایران در دوره اسلامی اضافه کرد: آمریکا در درگیر شدن با نیرو‌های ایرانی درمنطقه فاو، هدف قرار دادن سکو‌های نفتی و هواپیمای مسافربری ایران با حدود ۳۰۰ مسافر، دشمنی با مردم را نمایان کرده بود.

وی با اشاره به اینکه بعد از تسخیر سفارت آمریکا در تهران، تحریم‌های آمریکا علیه ایران شروع شد، گفت: آن‌ها از تهیه تجهیزات جنگی برای ایران ممانعت می‌کردند و ایران با روی آوردن به بازار سیاه گا‌ها مورد سواستفاده قرار می‌گرفت و در مقابل پرداخت مبلغ، تجهیزاتی دریافت نمی‌کرد و تهیه تجهیزات به صورت قطره چکانی باعث سختی کار در میدان مبارزه شده بود.

پروان با اشاره به اینکه آمریکا حتی برخلاف همه اصول انسانی نسبت به تحریم دارو به ویژه دارو‌های بیماران صعب العلاج نیز اقدام کرده بود، گفت: در این میان با اقدامات آمریکا علیه ایران، دولت‌ها با فشار، سازمان ملل را واردار به صدور قطع نامه می‌کردند.

ایجاد سنگ بنای نیروگاه اتمی بوشهر توسط آمریکا

وی با بیان اینکه سالهاست آمریکا با بهانه‌هایی مختلف مردم ایران را تحت فشار و تهدیدات دائمی قرار داده، گفت: نیروگاه‌ها اتمی در ایران از زمان پهلوی توسط آمریکا و همپیمانان غربی طی معامله با شاه در نیروگاه اتمی بوشهر ایجاد شد و در حال حاضر برای آن‌ها تهدید به شمار می‌رود.

پژوهشگر تاریخ ایران در دوره اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع اقدامات غرب تماما به خاطر زیان‌های همه جانبه‌ای است که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، منافع نامشروع آمریکا در منطقه را مورد تهدید قرار داد.

این کارشناس مسائل تاریخی گفت: همچنین از طرف دیگر در مقابله با رژیم صهیونیستی اسرائیل انقلاب‌های مردمی همچون حماس، حزب الله، نیرو‌های مقاومت در عراق، افغانستان، سوریه و لبنان، با تاثیرپذیری از انقلاب ایران دست به مقاومت زدند که نتیجه بیداری و هوشیاری اسلامی است.

وی یادآور شد: در غیراینصورت اسلامی به سبک عربستان سعودی با هر نوع جنایتی به خصوص بمباران پنج ساله یمن و کشتار مردم منطقه، برای آن‌ها تهدیدی به شمار نمی‌رود.

حمله عراق به کویت برابر با سرنگونی صدام توسط آمریکا

پروان از صادر شدن هشت قطع نامه طی هشت سال جنگ ایران و عراق در سازمان ملل و شورای امنیت خبر داد و گفت: در این قطع نامه‌ها به صورت ملایم از طرفین جنگ دعوت به مذاکره می‌شد، اما زمانی که صدام خط قرمز‌های آمریکا را کنار زد و به کویت حمله کرد، دنیای غرب به سردستگی آمریکا تمام قد در مقابل این حرکت ایستادند و بعد از بمباران یک ماهه عراق، نیرو‌های زمینی آمریکا در عراق مستقر شدند و صدام را سرنگون کردند.

وی ادامه داد: بنابراین به خوبی نمایان است که هر زمانی منافع غرب اقتضا کند، از همه جنایت‌ها چشم پوشی خواهد شد و حقوق بشری در کار نیست.

پروان اضافه کرد: بعد از جنگ تحمیلی هشت ساله علیه کشور، با پیشرفت‌هایی که ایران در زمینه‌های موشکی و نظامی در ابعاد مختلف داشته است، به راحتی پاسخگوی جنایت‌های آمریکا خواهد بود.


بیشتر بخوانید


وی افزود: پس از جنگ به موجب پیشرفت‌های نظامی و تجهیزات و ابتکار جوانان انقلابی، رزمنده و مسلمان ایران، آمریکا جرات هیچ نوع جسارتی را ندارد، زیرا می‌داند با این پیشرفت‌ها بلافاصله جواب قاطع خواهد گرفت.

پنجه در پنجه شدن با جوانان ایران، عاقبت خوشی نخواهد داشت

حسین پورلسانی، کارشناس علوم سیاسی در ادامه در رابطه با اقدامات آمریکا در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: ردپای آمریکا از ابتدای آغاز جنگ تحمیلی هشت ساله بر علیه ایران، در تحریک و ایجاد انگیزش در صدام تا سفر وزیر دفاع وقت آمریکا قبل از شروع جنگ به عراق و نشست و جلساتی با سران رژیم بعث عراق به خوبی آشکار است.

وی ادامه داد: همچنین تجهیز تسلیحاتی نظامی و ممنوعه همچون سلاح‌های شیمیایی، ارائه اطلاعات از چیدمان ساختار نظامی ایران از طریق هواپیما‌های جاسوسی، ارائه طرح‌های دفاعی خاص و مشاوره‌های نظامی، کشاندن جریان‌های معاند جمهوری اسلامی به همراهی با صدام از جمله سازمان منافقین از جمله جنایت‌های آشکار آمریکا در جنگ ایران و عراق است.

پورلسانی با بیان اینکه دشمنان گمان نمی‌کردند که ایران بتواند در جنگ با عراق به پیروزی برسد، اضافه کرد: رفتار آمریکا در سازمان ملل به عنوان یک عضو دائم شورای امنیت، رفتاری کاملا یک طرفه و جانبدارانه از صدام بود، به گونه‌ای که از بین هشت قطع نامه صادر شده در سازمان ملل در قطع نامه‌های نخست حتی نسبت به استفاده از واژه جنگ، مقاومت داشتند و از این واژه به عنوان مناظره بین دو کشور نام برده شده بود.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: بعد از اینکه در سال‌های پایانی جنگ با مقاومت نیرو‌های ایرانی، سیلی محکمی از جمهوری اسلامی خوردند، موضعشان به گونه‌ای دیگر تغییر کرد و ایران را تحت فشار قرار دادند که آتش بس را بپذیرد.

تاریخ ایران؛ تصویری تمام قد از آمریکا بدون روتوش/ از تحمیل جنگ علیه ایران تا تحریم‌های غیرانسانی

فشار‌های آمریکا علیه ایران تمام شدنی نیست

وی گفت: بعد از عملیات کربلای ۵ که مقطعی از اقتدار جمهوری اسلامی ایران است و به همگان ثابت شده که پنجه در پنجه جوانان ایران انداختن عاقبت خوشی نخواهد داشت، دشمنان زمانی که پیروزی ایران را نزدیک دیدند نسبت به پذیرفتن آتش بس از سمت ایران اصرار داشتند.

پورلسانی گفت: همچنین عراق بعد از جنگ با ایران به کویت حمله کرد که بعد از گذشتن دوساعت از حمله در سازمان ملل که خودش را مدعی صلح جهانی معرفی می‌کند، آغاز کننده این جنگ را عراق خواند در حالی که در جنگ ایران و عراق بعد از گذشتن ۱۱ سال این کشور را به عنوان شروع کننده جنگ اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه فشار و سیاست‌های امپراطوری استکبار از جمله آمریکایی برعلیه ایران تمام نخواهد شد، گفت: تا زمانی که جمهوری اسلامی ایران با اقتدار بایستد و به فشار‌ها نه بگوید و نسبت به زیرسلطه رفتن پاسخ کوبنده نشان دهد قطعا این فشار‌ها ادامه خواهد داشت.

دست آمریکا برای جهانیان رو شده است

وی یادآور شد: در اتفاقات اخیر در شورای امنیت، تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران، با مقاومت و مخالفت برخی کشور‌ها رای منفی آورد که ساختار سازمان ملل و شورای امنیت در صورت مخالفت با نظر کشور‌های مخالف زیرسوال می‌رفت.

مدرس دانشگاه‌های استان خراسان شمالی همچنین با بیان اینکه رفتار چین و روسیه در مقابل زیاده خواهی‌های آمریکا قابل تقدیر است، گفت: زیاده خواهی آمریکا در این سال‌ها در قالب فشار‌های اقتصادی، سیاسی، یک نمونه بارز در قالب تروریسم، ترور سردار سلیمانی که همه جهانیان مشاهده کردند که فشار‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تمام شدنی نیست و یک طرفه است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در واقع به دنبال قدرت طلبی است، گفت: از واژه‌های صلح بین المللی، صلح جهانی و امنیت جهانی، به عنوان شعار‌هایی برای همراهی کردن بقیه کشور‌ها با خود استفاده می‌کند، اما دست آمریکا برای سراسر جهان رو شده است.

منبع: عصراترک

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار