رکورد پرباران‌ترین سال سیستان و بلوچستان در ۱۲ سال گذشته ثبت شد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان در سال زراعی ۹۸-۹۹ که چند روز پیش به پایان رسید با مجموع ۱۹۰.۵ میلی‌متر بارش پر باران‌ترین سال در ۱۲ سال اخیر خود را تجربه کرد.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: رکوردشکنی بارش‌های سیستان و بلوچستان تنها به ۱۲ سال اخیر بر نمی‌گردد زیرا بارندگی‌های سال زراعی ۹۸-۹۹ در زمره پربارش‌ترین‌های ۵۴ سال اخیر استان نیز قرار گرفت.

او ادامه داد: از سال ۱۳۴۵ تا کنون تنها هفت سال ارتفاع بارش‌های سیستان و بلوچستان به بیشاز ۱۹۰ میلی‌متر رسیده که یکی از آنها مربوط به سال زراعی گذشته است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: با وجود بارش‌های قابل توجه در استان، هنوز بیش‌از ۹۵ درصد از مساحت منطقه درگیر درجات مختلفی از خشکسالی است.

او افزود: دلیل ادامه خشکسالی در سیستان و بلوچستان کم بارشی انباشت‌های است که محصول سال‌های گذشته بوده و سبب شده تا استان علاوه‌بر خشکسالی هواشناسی، با انواع خشکسالی‌های کشاورزی، هیدرولوژی و اقتصادی - اجتماعی نیز درگیر شود.

حیدری به پیش‌بینی بلند مدت بارش سیستان و بلوچستان در ماه‌های آینده اشاره کرد و گفت: بررسی شاخص‌های دورپیوند نشان می‌دهد که برخلاف امسال و سال گذشته بارش‌های پاییز و زمستان در استان کمتر از نرمال خواهد بود

او  بیان کرد: انتظار می‌رود بارش‌های سال زراعی جدید در پاییز با تاخیر آغاز شود و میزان آنها نیز کمتر از نرمال باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار