معاون سابق حمل و نقل و راهداری در دوران دفاع مقدس:

جا به جایی کالا و مسافر در دوران دفاع مقدس اقدامی جهاد گونه بود

کرباسیان گفت: در دوران دفاع مقدس جا به جایی کالا و مسافر، در بنادر کشور با همت رانندگان و کامیونداران با قدرت انجام شد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کرباسیان معاون سابق حمل و نقل و راهداری در دوران دفاع مقدس در همایش عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه رانندگان اتوبوس یکی از مهم‌ترین عناصر در دوران دفاع مقدس به شمار می رفتند گفت: رانندگان در آن دوران یک میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتر از مساحت کشور را طی و اقدام به جا به جایی مسافران و زائران رزمندگان و ایثارگران می کردند.

او توضیح داد: در دوران دفاع مقدس بیشترین نقش را در حوزه جا به جایی، رانندگان داشتند و از سوی دیگر در بخش راهسازی و مهندسی، با همت مهندسان مسیرهای بسیار زیادی ایجاد شد.

معاون حمل و نقل در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: تمامی رانندگان اتوبوس و کامیون ها با جان و دل در آن دوران فعالیت می‌کردند و با وجود آنکه در آن دوران امکانات بسیار کم بود و از لحاظ تامین قطعه و لاستیک مشکلات بسیار زیادی وجود داشت اما رانندگان با تمام توان خود اقدام به جا به جایی مسافران و مردم و کالا می‌کردند.

کرباسیان تصریح کرد: در آن زمان علاوه بر جا به جایی مسافران در حوزه جابه جایی کال هم اقدامات موثری انجام می‌شد و البته با همکاری تمامی دستگاه ها از جمله راه آهن توانستیم نیاز مردم به کالاها را هم تامین کنیم.

معاون سابق حمل و نقل با اشاره به اینکه در حوزه حمل و نقل کالا دو کار اساسی صورت گرفته است، افزود: با توجه به نیاز مردم و همت حکومت اسلامی اکثر نیازها در حوزه واردات و جا به جایی کالاها از جمله علوفه دامی و محصولات کشاورزی از تمامی بنادر با همت رانندگان و کامیونداران انجام شد.

او  تصریح کرد: در آن دوران با وجود آنکه دسترسی به اتوبوس و یا کامیون دشوار بود اما توانستیم با مدیریت صحیح و اقدامات به موقع اجازه ندهیم که مردم و یا رزمندگان با مشکل مواجه شوند، بنابراین باید در این دوران قدردان زحمات تمامی جهادگران دوران دفاع مقدس باشیم.

کرباسیان اضافه کرد: در آن دوران با وجود آن که نزدیک شدن به بندر خرمشهر بسیار دشوار بود اما با همت رانندگان و همزمان با فرمان تاریخی امام خمینی(ره) در روزه بیست و ششم آذر ماه، حمل و نقل کالا توسط رانندگان از بنادر امام خمینی(ره) و بندر خرمشهر صورت گرفت.

او اظهار کرد: در آن دوره حوزه حمل و نقل و راهداری یک بخش بود اما به دلیل نزدیکی با مدیران استان‌ها، حمایت ها از حوزه حمل و نقل صورت گرفت.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: رزمندگان و ایثارگران سرمایه های کشور هستند و با اقدامات و جانفشانی های که انجام داده‌اند باعث عزت و سربلندی کشور شده‌اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: حمل ونقل ، کامیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار