ورود اولین محموله واکسن آنفلوآنزا به استان مرکزی

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک از ورود اولین محموله واکسن آنفلوآنزا به استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، علی علیمحمدی سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک از ورود اولین محموله واکسن آنفلوآنزا به استان خبر داد و گفت: این محموله روز گذشته وارد کلانشهر اراک شده و توزیع عادلانه آن برای گروه‌های پرخطر در دستور کار است.

علیمحمدی افزود: زنان بارداری که در مراکز جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی پرونده الکترونیک دارند، و پرسنل بهداشتی و درمانی که مستقیما با بیماران کرونایی در ارتباط اند، در اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا هستند.

او اضافه کرد: زنان باردار دارای پرونده الکترونیک سلامت در اراک می‌توانند از فردا (دوشنبه) برای دریافت واکسن آنفلوآنزا به پایگاه‌های سلامت و مراکز جامع سلامت مراجعه و واکسن به آن‌ها تزریق شود.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: زنان بارداری که پرونده الکترونیکی ندارند، بدون هیچ استرس و عجله‌ای بایدابتدا پرونده تشکیل داده و سپس به اولین و نزدیک‌ترین پایگاه سلامت محل سکونت مراجعه کنند.

او ادامه داد: کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک هم که در مواجهه چهره به چهره با بیماران هستند، در اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا هستند و سهمیه لازم برای آنان پیش بینی شده است.

علیمحمدی اظهار کرد: محموله دوم واکسن آنفلوآنزای استان مرکزی هم ظرف دو الی سه روز آینده به دانشگاه علوم پزشکی اراک تحویل می‌شود که جامعه هدف دریافت کننده آن بیماران‌خاص، سرطانی‌ها و افراد با نقص ایمنی بالا خواهند بود.

او تاکید کرد: تزریق واکسن آنفلوآنزا برای افراد عادی با سیستم ایمنی متعادل توصیه نمی‌شود و با توجه به شیوع موج سوم کرونا از اقشار مردم درخواست می‌شود که از ازدحام در مراکز بهداشتی برای تحویل واکسن خودداری کنند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان افزود:سهمیه‌ای از واکسن آنفلوآنزا هم برای بخش خصوصی ویژه مردم عادی تعیین شده که شیوه توزیع و شرایط آن به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.