بازیکن قمی قهرمان مسابقات انتخابی تیم ملی ورزش‌های الکترونیک شد

مرتضی محمدی از قم با غلبه بر حریفان خود قهرمان مسابقات انتخابی تیم ملی ورزش‌های الکترونیک دو بازی fifa و efootball شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، مسابقات انتخابی تیم ملی ورزش‌های الکترونیک، در دو بازی fifa و efootball در دو بخش استانی و کشوری به صورت آنلاین و حضوری ابتدا در ۳۱ استان کشور برگزار شد و در نهایت تعداد۲۵۶ نفر از شرکت کنندگان بخش کشوری مسابقات به صورت حضوری و با رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، از تاریخ ۱ تا ۴ مهر ماه در محل سالن گالری برج میلاد تهران باهم  رقابت کردند.

در این رقابت ها جمعا ۱۱۱۶ نفر  در PES شرکت کردند که مرتضی محمدی از قم  با غلبه بر همه حریفان خود با اقتدار قهرمان شد همچنین  از استان قم ۱. مرتضی محمدی۲. محمد خاکیان۳. متین امجدی۴. امیرحسین باقری و ۵. رضا هاشمیان سهمیه مسابقات جهانی را  کسب کردند.

بازیکن قمی قهرمان مسابقات انتخابی تیم ملی ورزش‌های الکترونیک شد

بازیکن قمی قهرمان مسابقات انتخابی تیم ملی ورزش‌های الکترونیک شد

مسابقات جهانی این رشته آذرماه برگزار می شود که با توجه به ادامه شرایط کرونا این دوره از مسابقات مجازی برگزار می شود.


بازیکنان به صورت آن لاین و حضوری ابتدا در مسابقات شرکت کردند، شرط حضور نفرات برتر در مسابقات،سلامتی جسمانی و نداشتن  علایم بیماری کرونا و علایم بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی و آنفولانزا و همچنین داشتن ماسک و نداشتن دمای بالای بدنی (تب) جزو الزامات اجازه حضوری در مسابقات بود.


از هر استان یک نفر نماینده fifa و یک نفر نماینده efootball در مسابقات نهایی در کنار برگزیدگان استان تهران و قهرمانان دوره‌های یو سال گذشته مسابقات تحت پوشش انجمن ورزش‌های الکترونیک، باهم به رقابت پرداختند.


مسابقات جهانی ورزش‌های الکترونیک در طول شش ماه گذشته در سطح جهان به صورت آن لاین و غیر حضوری برگزار شده است و پیش بینی می شود تا ۶ ماه دیگر این روال ادامه داشته باشد.


انجمن ورزش‌های الکترونیک ایران تحت پوشش فدراسیون ورزش‌های همگانی از سال ۸۵ فعالیت خود را در ایران آغاز کرده است که در این مدت، مدال‌های جهانی و آسیایی و مقام‌های خوبی را در این رشته کسب کرده است.


طبق آمار و گزارش‌های رسمی در ایران نزدیک به ۲۴ میلیون نفر به صورت روزانه از بازی‌های این رشته در پلتفرم‌های رایانه، کنسول، موبایل، لب تاب و vr استفاده می کنند و این رشته نوین ورزشی در هر دو بعد همگانی و قهرمانی فعال است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.