ادعای قرقاش: ایران ما را به سوی سازش با اسرائیل سوق داد!

وزیر مشاور در امور خارجه امارات مدعی شد سیاست‌های ایران در چند دهه اخیر موجب تجدید نظر اعراب در مناسبات خود با رژیم صهیونیستی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیاالیوم، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات در توجیه خیانت کشورش به آرمان فلسطین مدعی شد سیاست‌های ایران موجب شده تا کشور‌های عربی مواضع خود در قبال رژیم صهیونیستی را بازنگری کنند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از انور قرقاش مدعی شد امارات برای مقابله با ایران نیازی به صلح با رژیم صهیونیستی نداشت، بلکه سیاست‌های تهاجمی تهران در سه دهه گذشته ترس بسیاری از کشور‌های عربی را برانگیخته و آن‌ها را واداشته تا روابط خود با این رژیم را بازنگری کنند.

وزیر مشاور در امور خارجه امارات با نادیده انگاشتن جنایت‌های کشورش در یمن مدعی شد شاید ایران چنین هدفی نداشته باشد، اما اقداماتش چنین تاثیری را بر منطقه داشته باشد. قرقاش افزود قصد ندارد درباره پیوستن دیگر کشور‌های عربی به جرگه سازش‌کنندگان با رژیم صهیونیستی اظهارنظر کند.

قرقاش گفت: دولت امارات متحده عربی به این نتیجه رسیده است که عادی سازی روابط با اسرائیل منافع استراتژیکی را برای آن به همراه خواهد آورد و حضور آن را در صحنه جهانی افزایش می‌دهد.

این مقام اماراتی در ادامه ادعاهایش گفت: با وجود اختلافات گسترده در جهان عرب بر سر عادی سازی روابط با اسرائیل، ابوظبی پس از توافق حتی یک دوست خود را در منطقه از دست نداده است.

وزیر اماراتی مخالفت ایران در برابر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را بسیار نگران کننده توصیف کرد و ضمن محکومیت مخالفت ترکیه با سازش اعراب با صهیونیست ها، آن را ریاکاری محض دانست! او آنکارا را به تلاش برای بهره برداری از مسئله فلسطین برای دستیابی به منافع محدود منطقه‌ای متهم کرد.

قرقاش مدعی شد اگرچه فلسطینیان در حال حاضر ناراضی از توافق سازش با رژیم صهیونیستی هستند، اما در آینده منافع حاصل از این توافق را شاهد خواهند بود.

او همچنین مدعی شد: توافق ابراهیم انگیزه تازه‌ای را برای حل و فصل مسئله فلسطین ایجاد می‌کند.

امارات اولین کشور عربی بود که روابط پنهانی چند دهه‌ای خود با رژیم صهیونیستی را آشکار کرد و پیشگام پیوستن دیگر اعراب به کشور‌های خیانت کننده به آرمان قدس شریف شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۲:۲۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
وقتی عربا خودشون به هم رحم نمی کنن ما چیکاره هستیم .این ها می خوان شیر بدن حالا امریکا با شه یا اسرائیل براشون فرقی نداره من از سیاست مداران ایران متعجبم که چرا شما از این گاوهای شیرده استفاده نمی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
آنقدر سیاسیون امارات سطحی نگر هستند ویا ترفند دارند که عامل روابط با رژیم نژاد پرست وغاصب، ایران را توجیه کنند هر دو شکل حماقت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
خیلی هم خوب !! همین که اماراتی ها با این همه دبدبه وکبکبه و اقتصاد وابسته به غرب در کشورهای مستضعف چون یمن و....جنایت جنگی مرتکب شدند به قدرت بلامنازع ایران (سیاسی ، نظامی ، اقلیم ، ....).اعتراف میکند قابل تامله. امارات متحده در بازی سیاسی در منطقه بازنده بدی بوده و همین موضوع باعث شده که بادش در در دنیا بخوابه . الان هم از ترس شون پناه بردن به رژیم خون اشام اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
علکی تقصیر ما ننداز همه میدونن شما و امثال شما نوکر استکبار بودین و هستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
یعنی قبلا رابطه نداشتید؟؟؟؟!!!!!!!وا!!!!!!!!!!!!!!!خدامرگت بده!!!!! چه دروغا!!!!!!عمه هیلاری می گفت داشتین!!!!!!!یعنی دروغ می گفت؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
Georgia
ناشناس
۰۸:۲۸ ۰۷ مهر ۱۳۹۹
لعنت خدا به شما خائنین به اصطلاح مسلمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
بی حرف نوکر امریکا بدون اجازه اون اب میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
حماقت شما شما را به سوی اسرائیل سوق داد نه ایران.
آخرین اخبار