به آتش کشیده شدن پرچم آمریکا در اعتراضات پورتلند

در ادامه اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا، پلیس پورتلند با حمله به معترضان و خبرنگاران در پورتلند ده‌ها تن را بازداشت کرد و معترضان همچنین پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، تداوم موج اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا، بیش از ۲۰ نفر را در شهر بحران زده پورتلند راهی بازداشتگاه کرد.

در درگیری‌های اوایل روز یکشنبه میان پلیس و معترضان در مرکز شهر پورتلند، بیش از ۲۰ معترض ضد نژادپرستی بازداشت شدند. پلیس همچنین معترضان ضد نژادپرستی و خبرنگاران را مورد حمله قرار داد.

معترضان ضد نژادپرستی که در ادامه اعتراضات چند ماه اخیر خود به خیابان‌های پورتلند آمده بودند، با خشونت پلیس این شهر مواجه شدند. پلیس پورتلند برای متفرق کردن معترضان متوسل به خشونت شد. همچنین پورتلند صحنه درگیری میان معترضان ضد نژادپرستی و گروه‌های حامی ملی‌گرایی بود.

ویدئو‌هایی از خشونت پلیس علیه معترضان و خبرنگاران و استفاده از باتوم برای مقابله با آن‌ها در فضای مجازی منتشر شده است. معترضان همچنین پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

شهر پورتلند از ۴ ماه گذشته به این سو صحنه اعتراضات گسترده ضد نژادپرستی است که با خشونت پلیس و گارد ملی پاسخ داده می‌شود. آتش اعتراضات در شهر‌های مختلف آمریکا پس از مرگ جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی شعله ور شده است. با این حال اعتراضات در پورتلند شدت بیشتری دارد و ماه هاست که مردم این شهر درگیر اعتراضات مسلحانه هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار