گپ‌وگفت با یک «سنگ‌قبر فروش» / هیچ محدودیتی نداریم!

این روز‌ها مردن هیچ شباهتی به گذشته ندارد و ظاهرا برای انتخاب سنگ قبر اموات نیز با مد روز پیش می‌روند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، برخی وقتی عزیزانشان را از دست می‌دهند، فکر می‌کنند که سنگ قبر یا مکان قبر برای عزیزانشان آرامش می‌آورد. شاید برای آرامش دل خودشان بر سر قبر عزیزانشان بیایند، ولی بعد از مدتی فراموش می‌شوند، به مرور زمان که بگذرد این قبر‌ها به چهره‌های غمگین و لاکچری شهر تبدیل می‌شود.

برای قیمت سنگ قبر یا اصلا هزینه مردن چقدر می‌شود، با یک سنگ قبر فروش تماس گرفتیم، حرف‌های بسیار قابل تاملی را زد، مسئول سنگ فروشی گفت: همه مدل سنگی هست که بستگی به جیب و سلیقه شما دارد. اما به طور کلی در تخمین قیمت سنگ قبر، نوع سنگ، ابعاد، ضخامت و طرح روی آن تعیین کننده است.

از قیمت‌های مختلف و هزینه‌های متنوع مردن؛ که اکثر آن‌ها معطوف به قیمت محل دفن است که در برخی قطعه‌های قدیمی و تک رقمی، به ده‌ها میلیون تومان هم می‌رسد که بستگی دارد در کدام قسمت بهشت زهرا (س) و با چه مدل، جنس، ایرانی و خارجی سنگ قبر دفن می‌شود.

سنگ قبر فروش درباره قیمت‌ها در بهشت زهرا (س) گفت: بهشت زهرا (س) از سه بخش گران‌قیمت، متوسط و ارزان‌قیمت تشکیل شده است. فاز یک در قسمت شمالی و غربی با قدمتی بیش از ۴٠سال، گران‌ترین قبر‌ها را دارد. فاز ٢ در قسمت شرقی با قدمت بیش از ١٠سال، از نظر قیمتی در سطح دوم قرار دارد. ارزان‌ترین قبر‌ها هم در فاز سوم و قسمت جنوب بهشت زهرا واقع شده‌اند که با قدمت ۵ سال را شامل می‌شوند.


بیشتر بخوانید


سنگ قبر ایرانی از ششصد هزار تومان به بالا با مدل‌های ایرانی است و سنگ قبر‌های خارجی با مدل‌های خارجی از قیمت یک میلیون و هشتصد هزار بالاتر است هرچقد شیکتر و لاکچری تر، قیمت‌ها بالاتر هم می‌رود.

سنگ قبر‌های خاص بازار

با گسترش شبکه‌های اجتماعی، خدمات سنگ قبر، به فضای مجازی هم راه یافته است. در حال حاضر به صورت آنلاین ویزیتوری سنگ قبر را می‌کنند.

سنگ قبر مشکی یا سفید، طبیعی یا مصنوعی، دارای بالاسری یا بدون بالاسری، رنگ طلایی یا سفید یا قرمز نوشته، ضخامت سنگ، با گلدان یا بی گلدان، دارای جا شمعی یا بدون جا شمعی، عکس روی سنگ و مدل آن، حکاکی با دست یا لیزر، دارای قرنیز یا بدون آن، دو طبقه یا چند طبقه، کلاسیک یا ساده و ده‌ها آپشن دیگر که هنگام سفارش سنگ قبر می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. هر کدام هم هزینه خاص و جداگانه‌ای دارد. اگر می‌خواهید خاص‌تر باشد، سنگ قبر را شیشه هم می‌اندازند، سکو هم در کنار سنگ می‌گذارند برای نشستن بازماندگان.

سنگ قبر هم مثل دیگر اجناس ایرانی یا خارجی شده است

مثل هر جنس دیگری سنگ قبر‌ها نیز رقیب خارجی در بازار دارند. اینکه سنگ قبر ایرانی بهتر است یا خارجی می‌پرسیم که می‌گویند: بعضی سنگ‌های خارجی، مانند سنگ مزار هرات، سنگ مزار نانو طبیعی از سری سنگ‌های با کیفیت و مرغوب بازار سنگ بوده‌اند. بسیاری از آن‌ها سنگ‌های چینی را به جای سنگ‌های اصل و درجه یک به مردم می‌فروشند.

اما سنگ‌های خوب از برند‌های درجه یک ایرانی که به لحاظ کیفیت و مرغوبیت با بسیاری از سنگ‌های وارداتی قابل مقایسه نیستند. اما مهمترین نکته در مقایسه سنگ‌های ایرانی با خارجی قیمت خیلی ارزان‌تر سنگ‌های قبر ایرانی نسبت به مشابه خارجی‌اش است. شاید شما یک سنگ درجه یک ایرانی را چندین برابر ارزان‌تر از یک سنگ خارجی بخرید.

سنگ قبر‌ها محدودیتی ندارند

سنگ قبرها، محدودیت خاصی ندارد از عکس‌های هنری نوشته‌های بزرگ تزئین شده با نقش و نگار، تصویر فرد فوت شده و شعر‌هایی در وصف متوفی نوشته می‌شود. حتی محدودیت حجاب وجود ندارد، روی سنگ‌قبر متن به زبان انگلیسی هم می‌شود حک کرد، و در مدت ۵ روزه سنگ قبر آماده می‌شود. سنگ‌هایی که روی آن عکس حک شود و متن‌های خاص نوشته شود این روز‌ها خیلی طرفدار دارد و طبیعتاً گران‌تر است، چون برایش زحمت بیشتری کشیده می‌شود.

منبع: میزان

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار