روستای صفرا بسته کجاست؟ + تصاویر

روستای صفرا بسته دارای جاده‌ای جنگلی و آسفالت به طول دو کیلومتر است که انتهای آن، به سواحل زیبای بندر کیاشهر منتهی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از این جاذبه‌های طبیعی کشور که گردشگران فراوانی را به خود جذب می‌کند روستای صفرا بسته از توابع بندر کیاشهر در استان گیلان است.

روستای صفرا بسته از ۳ بخش پشل صفرابسته، بپته نپته و بازارسر تشکیل شده و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، دارای جمعیت ۱۲۵۸ نفری (۳۳۸خانوار) بوده است.

طبیعت زیبای روستای صفرا بسته

روستای صفرا بسته دارای جاده‌ای جنگلی و آسفالت به طول دو کیلومتر است که انتهای آن، به سواحل زیبای بندر کیاشهر منتهی می‌شود. مسیر این جاده مزین به درختان سرسبز و درهم تنیده‌ای است که زیبایی این جاده را رویایی و خیره‌کننده می‌کند.

پوشش گیاهی این منطقه انبوه و پُر است از گیاهان گل بنفشه و پر سیاوش که دارای خاصیت دارویی نیز هستند. از جاذبه‌های این روستا وجود تونل‌های جنگلی و پوشیده شده از درختان توسکا است که در فصول مختلف جلوه‌های متفاوتی از زیبایی منحصر به فرد خود را به نمایش می‌گذارد.

روستای صفرا بسته کجاست؟ + تصاویر

اهالی روستا معتقدند که روستای صفرا بسته دارای دو قرن قدمت است، اما شواهد ظاهری نشان می‌دهد که به احتمال زیاد این روستا دارای قدمتی بیشتر از این و چیزی در حدود ١۵٠٠ سال باشد.

کسب و کار اهالی روستای صفرا بسته

کار و حرفه‌ی اهالی روستای صفرابسته کشاورزی، دامداری، باغداری، ماهیگیری و پرورش کرم ابریشم و کشت محصولات آنان آبی و دیمی است. عمده محصولات آنان برنج، تره بار و مرکبات است که در مسیر رسیدن به روستا توسط مردم بومی برای عرضه به گردشگران دیده می‌شود. همچنین در کنار این محصولات پخت نان‌های محلی توسط زنان روستا صورت می‌گیرد که در میان گردشگران طرفداران زیادی دارد.

طبیعت زیبای روستای صفرا بسته

طبیعت بکر و تماشایی روستای صفرا بسته باعث شده است که در میان گردشگران داخلی و حتی خارجی طرفداران بسیاری را به خود جذب کند. از جمله جانوران و پرندگانی که این روستا زیستگاه آنان است می‌توان به شغال، روباه، خرگوش، گراز و قرقاول اشاره کرد. همچنین روستای صفرابسته زیستگاه درختانی، چون ارگ، لرگ، صنوبر گیلان، بید، تبریز، طوس، سرو و انجیر است.

آدرس دقیق روستای صفرا بسته

جاده‌ جنگلی و زیبای صفرا بسته در دوازده کیلومتری شمال شرقی آستانه اشرفیه و بین راه آسفالته‌ آستانه به کیاشهر واقع شده است. یکی از راه‌های دسترسی به این روستای دیدنی و سحرانگیز از طریق میدان جمهوری اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه به سمت کیاشهر است. پس از طی پنج کیلومتر تابلوی روستای صفرا بسته قابل رویت خواهد بود. از ورودی روستا تا انتهای آن که به ساحل بندر کیاشهر منتهی می‌شود دو کیلومتر مسافت است که با حضور پوشش گیاهی انبوه و درختان سر به فلک کشیده و در هم تنیده، منظره‌ای دل‌انگیز و رویایی را در پیش چشمان خود خواهید دید.

روستای صفرا بسته کجاست؟ + تصاویر

سوغاتی روستای صفرا بسته

اگر قصد خرید سوغاتی از این منطقه را داشتید، باید بدانید که محصولاتی نظیر برنج، کدو، فلفل سبز، بادمجان محلی، سیر و پیاز محلی، خربزه محلی از تولیدات گیاهی این روستا است. همچنین پخت نان‌های محلی و صنایع دستی منطقه در کنار انواع ماهی، از محصولاتی است که در بازار بندر کیاشهر به فروش می‌رسد.

از امکانات رفاهی این منطقه می‌توان به وجود چندین هتل و همچنین رستوران‌های فراوانی که در مسیر وجود دارند اشاره کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.