راه اندازی ۵۰ مرکز جدید اختلالات ویژه یادگیری در کشور

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از راه اندازی ۵۰ مرکز جدید اختلالات ویژه یادگیری تا پایان سال در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، سیدجواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: ۷۵۰ مرکز اختلالات ویژه یادگیری هم اکنون در کشور وجود دارد که امسال، ۵۰ مرکز جدید نیز افتتاح و به این تعداد اضافه خواهد شد.

حسینی با تشریح اصول هفتگانه و بسته‌های تحولی آموزش و پرورش استثنایی افزود: مراکز مشکلات ویژه یادگیری از جمله محور‌های ارائه خدمات آموزش و پرورش استثنایی به آموزش و پرورش عادی است و این مراکز با هدف رفع مشکلات ویژه یادگیری در حوزه‌های خواندن، نوشتن، املا و افزایش تمرکز فعالیت خواهند کرد.

او  با بیان اصول حاکم بر آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: توسعه انسان مبنا، پذیرش تفاوت‌های فردی، تطابق سازی، نظام تلفیقی فراگیر، توانمندسازی، توسعه فرصت آفرینی و تعادل بخشی و ایجاد عدالت، هفت اصل حاکم بر تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیاز‌های ویژه است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: بر اساس رویکرد عدالت آموزشی، همه انسان‌ها با تفاوت‌های فردی نیاز به آموزش دارند و دانش آموزان با نیاز‌های ویژه نیز بخشی از جامعه هستند که باید برای آموزش آن‌ها تمامی شرایط مهیا شود.

او با بیان اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی به دنبال توسعه کمی و کیفی مراکز مشکلات ویژه یادگیری است، اظهار داشت: برنامه این سازمان افزایش تعداد مراکز خود به ۲ هزار مرکز است.

حسینی اضافه کرد: سازمان در نظر دارد دیرآموزان پیش دبستانی و دبستان را نیز تحت پوشش حمایت‌های این مراکز در بیاورد و با گسترش اتاق‌های مرجع و معلمان رابط در مدارس گستره خدمات را افزایش دهد.

معاون وزیر با بیان اینکه سه بسته تحولی "مدرسه انطباقی"، "مداخلات بهنگام طلایی" و "توسعه مشارکت، کاهش تمرکز واجتماعی شدن" در سازمان آموزش و پرورش استثنایی تدوین شده است اظهار داشت: مناسب سازی ۶۴ مدرسه الگویی، شامل یک مدرسه پذیرا و یک مدرسه اُتیسم در تمامی استان ها، ساخت ۱۴ مدرسه ویژه اُتیسم، تامین تجهیزات توانبخشی، ورزشی، پرورشی و کمک آموزشی برای ۱۰ هزار دانش‌آموز استثنایی در سال جاری از جمله اهداف بسته‌های تحولی یاد شده است.

او گفت: آموزش زبان اشاره و خط بریل برای پنج هزار معلم، مدیر و کارکنان ادارات مختلف، افزایش هشت درصدی پوشش پیش دبستانی و ۱۵ درصدی کودکان پیش دبستانی و تحت پوشش قرار دادن ۱۵ درصد کودکان پیش دبستانی زیر چتر خدمات توانبخشی و حمایتی از جمله اهداف و برنامه‌های دیگر این بسته‌های تحولی در سال جاری است.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در سفری یک روزه به استان آذربایجان‌غربی در جمع کادر اداری آموزش و پرورش استثنایی استان، شورای معاونان آموزش و پرورش و مدیران کل تحت پوشش این وزراتخانه و روسای ادارات این مجموعه حضور یافت؛ بازدید از مجتمع آموزشی رحمت ارومیه و در کنار آن افتتاح زمین چمن این مجموعه از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.