عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: کرونا در کودکان با علائمی چون تب، درد، علائم گوارشی و تنفسی قابل شناسایی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،رضا ارجمند،  عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اینکه تب به طور شایعی در کودکان دیده می‌شود،گفت: کرونا در کودکان با علائمی چون تب، درد، علائم گوارشی و تنفسی قابل شناسایی است.

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود:والدین در صورت مشاهده علائم مشکوک به بیماری کرونا در کودکان از قبیل؛ گیجی یا خواب آلودگی، اسهال و استفراغ شدید، درد قفسه سینه، گردن درد، اختلال در تنفس ،احساس تنگی نفس، از دست دادن هوشیاری، درد شدید شکم به پزشک مراجعه کنند.

ارجمند با بیان اینکه  علائم کرونا در کوکان با درد در عضلات یا سر دیده شده، گفت: بعضی از کودکان دچار استفراغ، اسهال یا درد شکم می شوند و همچنین بی میلی کودک نسبت به غذا خوردن هم در ابتلا به کرونا مشاهده شده است.

او افزود: در ابتدای شیوع کرونا بستری، مرگ و میر در کودکان نسبت به بزرگسالان بسیار کمتر دیده می شد،بنابراین ممکن است خیلی از موارد ابتلا به کرونا در کودکان تشخیص داده نشود.

انتهای پیام / ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.